Fiat Punto Evo

Model
Fiat Punto Evo Zobacz 6 zdjęć

Punto to model segmentu B produkowany przez włoski koncern samochodowy Fiat od 1993 roku. Po dwóch generacjach auta zwanego Punto (wł. "kropka", "punkt") producent zdecydował w 2005 roku o zmianie nazwy na Grande Punto. Najnowsze to zmodernizowane Grande Punto z nową nazwą – Punto Evo. Wóz pojawił się po raz pierwszy w 2009 roku.

Nadwozie zostało zmodernizowane, ale nadal bez problemu można rozpoznać, na jakim aucie Punto Evo bazuje. Z zewnątrz najbardziej różni się przód samochodu. Jest nieco bardziej obły i ma inne światła główne oraz kierunkowskazy. Te ostatnie umieszczono niżej w zderzaku. Tylne lampy zespolone są teraz częściowo przezroczyste.

W przeciwieństwie do Grande Punto nowy samochód jest dostępny tylko jako hatchback (nadwozie może być 3-drzwiowe lub 5-drzwiowe). Na razie Fiat nie wprowadził wersji sedan. Być może wynika to z dobrej sprzedaży Linei.

Niestety, w nadwoziu Punto Evo pojawiają się te same problemy co w starszym samochodzie. Klosze tylnych lamp często parują, przez co światła są słabo widoczne. Kłopot sprawiają też spryskiwacze przedniej szyby. Nie mają one regulacji kąta spryskiwania i często zdarza się, że pryskają pod wycieraczki, a nie na przednią szybę.

Na szczęście Fiat poradził sobie z uszkodzeniami uszczelki tylnej szyby (przecieki) i pojawiającym się często problemem źle spasowanych i w efekcie rysujących tylne nadkola tylnych drzwi, który często dotykał Grande Punto.

Punto Evo jest bardzo nowoczesnym samochodem, zapewniającym wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. W teście zderzeniowym Euro NCAP wóz uzyskał pięć gwiazdek na pięć możliwych. Bezpieczeństwo podnosi też bogate wyposażenie seryjne z zakresu ochrony pasażerów. Już w podstawowej odmianie Active Punto Evo ma aż siedem poduszek powietrznych (w tym z przodu dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki gazowe).

Ponadto na pokładzie auta znajdują się systemy ABS, EBD i ESP oraz układ wspomagający ruszanie pod górę. Są też automatycznie włączające się jako światła doświetlające zakręty reflektory przeciwmgielne.

Wysoki komfort jazdy gwarantuje obszerne wnętrze z wygodnymi fotelami. Z tyłu tylko najwyższe osoby mogą narzekać na brak miejsca na nogi, i to tylko wtedy, gdy przedni fotel jest mocno przesunięty w tył. Siedziska zarówno foteli, jak i tylnej kanapy są obszerne.

W Punto Evo montowana jest podobna paleta silników i skrzyń biegów co w Grande Punto. Najmniejszą jednostką napędową jest silnik o objętości skokowej 1,2 l, który w zależności od wersji ma moc 65 KM lub 69 KM. Większy motor o objętości 1,4 l rozwija moc 77 KM.

Ta sama jednostka napędowa, ale z systemem płynnej regulacji rozrządu ma moc 105 KM i wydaje się optymalnym rozwiązaniem do Punto Evo. Silnik zapewnia jednocześnie przyzwoite osiągi i niskie spalanie benzyny. Jeszcze lepsze parametry drogowe Fiatowi gwarantuje 135-konna odmiana 1,4-litrowego motoru.

Na szczycie różnych wersji Punto Evo stoi odmiana Abarth. Tutaj też dostępne są dwie konfiguracje. W podstawowej jednostka 1,4 l turbo ma moc 165 KM, a w mocniejszej Esseesse nawet 180 KM.

Osoby ceniące oszczędności wynikające z zastosowania silników wysokoprężnych mogą wybierać spośród dwóch motorów. Mniejszy z nich ma 1,3 l, a większy 1,6 l objętości skokowej. Obydwa są jednostkami MultiJet drugiej generacji i są wyposażone oczywiście w system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. 1,3-litrowy motor może mieć moc 75 KM lub 95 KM. Z kolei większy silnik rozwija moc 120 KM. Ta ostatnia jednostka silnikowa zapewnia bardzo dobre osiągi Punto Evo.

Trudno powiedzieć coś o poważniejszych usterkach tego samochodu oraz odporności nadwozia na rdzę, ponieważ jest on dostępny na rynku stosunkowo krótko.

3.95
Ocena na postawie 30 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy
SegmentB

Inne modele Fiat

B - Inne modele

Fiat Punto Evo: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie