Fiat Punto Evo

Model
Fiat Punto Evo Zobacz 6 zdjęć

Punto to model segmentu B produkowany przez włoski koncern samochodowy Fiat od 1993 roku. Po dwóch generacjach auta zwanego Punto (wł. "kropka", "punkt") producent zdecydował w 2005 roku o zmianie nazwy na Grande Punto. Najnowsze to zmodernizowane Grande Punto z nową nazwą – Punto Evo. Wóz pojawił się po raz pierwszy w 2009 roku.

Nadwozie zostało zmodernizowane, ale nadal bez problemu można rozpoznać, na jakim aucie Punto Evo bazuje. Z zewnątrz najbardziej różni się przód samochodu. Jest nieco bardziej obły i ma inne światła główne oraz kierunkowskazy. Te ostatnie umieszczono niżej w zderzaku. Tylne lampy zespolone są teraz częściowo przezroczyste.

W przeciwieństwie do Grande Punto nowy samochód jest dostępny tylko jako hatchback (nadwozie może być 3-drzwiowe lub 5-drzwiowe). Na razie Fiat nie wprowadził wersji sedan. Być może wynika to z dobrej sprzedaży Linei.

Niestety, w nadwoziu Punto Evo pojawiają się te same problemy co w starszym samochodzie. Klosze tylnych lamp często parują, przez co światła są słabo widoczne. Kłopot sprawiają też spryskiwacze przedniej szyby. Nie mają one regulacji kąta spryskiwania i często zdarza się, że pryskają pod wycieraczki, a nie na przednią szybę.

Na szczęście Fiat poradził sobie z uszkodzeniami uszczelki tylnej szyby (przecieki) i pojawiającym się często problemem źle spasowanych i w efekcie rysujących tylne nadkola tylnych drzwi, który często dotykał Grande Punto.

Punto Evo jest bardzo nowoczesnym samochodem, zapewniającym wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu. W teście zderzeniowym Euro NCAP wóz uzyskał pięć gwiazdek na pięć możliwych. Bezpieczeństwo podnosi też bogate wyposażenie seryjne z zakresu ochrony pasażerów. Już w podstawowej odmianie Active Punto Evo ma aż siedem poduszek powietrznych (w tym z przodu dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki gazowe).

Ponadto na pokładzie auta znajdują się systemy ABS, EBD i ESP oraz układ wspomagający ruszanie pod górę. Są też automatycznie włączające się jako światła doświetlające zakręty reflektory przeciwmgielne.

Wysoki komfort jazdy gwarantuje obszerne wnętrze z wygodnymi fotelami. Z tyłu tylko najwyższe osoby mogą narzekać na brak miejsca na nogi, i to tylko wtedy, gdy przedni fotel jest mocno przesunięty w tył. Siedziska zarówno foteli, jak i tylnej kanapy są obszerne.

W Punto Evo montowana jest podobna paleta silników i skrzyń biegów co w Grande Punto. Najmniejszą jednostką napędową jest silnik o objętości skokowej 1,2 l, który w zależności od wersji ma moc 65 KM lub 69 KM. Większy motor o objętości 1,4 l rozwija moc 77 KM.

Ta sama jednostka napędowa, ale z systemem płynnej regulacji rozrządu ma moc 105 KM i wydaje się optymalnym rozwiązaniem do Punto Evo. Silnik zapewnia jednocześnie przyzwoite osiągi i niskie spalanie benzyny. Jeszcze lepsze parametry drogowe Fiatowi gwarantuje 135-konna odmiana 1,4-litrowego motoru.

Na szczycie różnych wersji Punto Evo stoi odmiana Abarth. Tutaj też dostępne są dwie konfiguracje. W podstawowej jednostka 1,4 l turbo ma moc 165 KM, a w mocniejszej Esseesse nawet 180 KM.

Osoby ceniące oszczędności wynikające z zastosowania silników wysokoprężnych mogą wybierać spośród dwóch motorów. Mniejszy z nich ma 1,3 l, a większy 1,6 l objętości skokowej. Obydwa są jednostkami MultiJet drugiej generacji i są wyposażone oczywiście w system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. 1,3-litrowy motor może mieć moc 75 KM lub 95 KM. Z kolei większy silnik rozwija moc 120 KM. Ta ostatnia jednostka silnikowa zapewnia bardzo dobre osiągi Punto Evo.

Trudno powiedzieć coś o poważniejszych usterkach tego samochodu oraz odporności nadwozia na rdzę, ponieważ jest on dostępny na rynku stosunkowo krótko.

3.95
Ocena na postawie 30 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy
SegmentB

Inne modele Fiat

B - Inne modele

Fiat Punto Evo: newsy, testy i recenzje

Lamborghini Huracán EVO: walka do samego końca

... czy hybrydyzacji zdążyli już odskoczyć od niego osiągami. Ale debiutujący właśnie na rynku Huracán EVO dzięki swojej unikalnej konfiguracji ma obecnie więcej sensu niż kiedykolwiek wcześniej. ... się z tego filmu: 2040966 Gdy już więc wydaje ...

2 dni temu

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

16 godzin temu

Frankfurt 2009: Fiat Punto EVO

... Fiat postanowił odświeżyć nieco wygląd modelu Punto. We Frankfurcie zaprezentowano opisywaną przez nas wcześniej wersję Punto Evo. ... Fiat postanowił odświeżyć nieco wygląd modelu Punto. We Frankfurcie zaprezentowano opisywaną przez nas ...

dawno temu

Fiat Punto Evo – emerytura pomostowa

... Fiat przeprowadził kolejny lifting modelu Punto. ... LED. Fiat Punto Evo w Indiach będzie dostępny z benzynowymi silnikami o pojemności 1,2 i 1,4 l o mocy odpowiednio 68 i 90 KM, a także dieslem 1,3 w wariantach mocy 76 i 93 KM. Wszystkie ...

dawno temu

Fiat Punto "Evo" przed Frankfurtem

... Przed Wami Fiat Punto Evo, czyli tak naprawdę Grande Punto po face liftingu. Pierwsze nieoficjalne zdjęcia tego auta znalazły się w Internecie już ponad miesiąc temu, teraz jednak mamy do czynienia z oficjalną odsłoną. Nowy wygląd, udoskonalone ...

dawno temu

Fiat Punto EVO na lotniskowcu[wideo]

... Fiat Punto Evo, który zadebiutował oficjalnie na Frankfurt Motor Show doczekał się hucznej prezentacji, Wygląda na to, że Włosi są niezwykle dumni ze swojego nowego dzieła. ... Fiat Punto Evo, który zadebiutował oficjalnie na Frankfurt Motor ...

dawno temu

FCA wykorzysta platformy PSA do stworzenia nowych, mniejszych modeli

... Włosi są specjalistami od małych samochodów. Najważniejsze modele w historii Fiata to w większości przedstawiciele segmentów A i B. Niestety, w ostatnich latach Fiat nie opracował żadnego takiego ... się więc świetną bazą do stworzenia kolejnej ...

3 tygodnie temu

Abarth Punto Evo EsseEsse i 180 KM

... Abarth Punto Evo to całkiem ciekawy i mocny pojazd, który potrafi przysporzyć sporo frajdy z jazdy. W ofercie Fiata w końcu pojawiła się jeszcze mocniejsza opcja dla popularnego hatchbacka - odmiana EsseEsse, o której mogliśmy przeczytać już ...

dawno temu

Abarth Punto Evo - nawet lepiej brzmi...

... Fiat Grande Punto zmieniło się w Evo, zatem długo nie trzeba było czekać, jak droższy Fiat Abarth zmieni się na podobieństwo swojego właściciela. Zmieni się w dobrym kierunku. ... Fiat Grande Punto zmieniło się w Evo, zatem długo nie trzeba było ...

dawno temu

Gra warta świeczki? – Novitec Punto Evo (2010)

... Dział firmy Novitec, który zajmuje się Alfą Romeo i Fiatem zaprezentował swoje modyfikacje dla trzech wersji silnikowych Punto Evo. W topowym pakiecie Punto Noviteca jest mocniejsze od Abartha EsseEsse. ... Dział firmy Novitec, który zajmuje się ...

dawno temu

Zdjęcia nowego Fiata Punto nieoficjalnie w Sieci [aktualizacja]

... W Sieci pokazały się zdjęcia Fiata Punto po faceliftingu. ... Fiat Moto Club opublikował w Sieci fotografie nowego Punto, w którym zmieniono przedni pas i wprowadzono kosmetyczne zmiany w tylnym. W ustrzelonym egzemplarzu nie widać większych ...

dawno temu

Abarth prezentuje: 500C i Punto Evo w odmianie EsseEsse

... Nadworny tuner Fiata uchylił rąbka tajemnicy na temat jeszcze mocniejszych odmian modelu 500C i Punto Evo. Będą one nosić nazwę EsseEsse i zadebiutują na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu. ... Nadworny tuner Fiata uchylił rąbka ...

dawno temu

Fiat inwestuje i zabija Punto

... Fiat przygotowuje się do ogromnej inwestycji. Częścią zmian w koncernie będzie pozbycie się z oferty modelu Punto. Co planują Włosi? ... Koncern Fiat przygotowuje się do zapowiadanych wcześniej inwestycji i zmian organizacyjnych. Włosi ...

dawno temu

Fiat Punto ponownie poddany testom Euro NCAP. Wyniki przerażają

... Jeden z najpopularniejszych samochodów na polskich drogach okazuje się być wyjątkowo niebezpieczny. Gdy Fiat Punto po raz pierwszy trafił na testy bezpieczeństwa do NCAP, zaliczył je śpiewająco. Po latach sytuacja nie prezentuje się tak ...

dawno temu

FCA rozważa wycofanie się z segmentu A w Europie

... Fiat przez dekady udowadniał, że jest specjalistą od małych, miejskich aut. Nikt tak jak Włosi nie potrafił połączyć stylu z praktycznością, prostotą konstrukcji i wygodą pomimo małych rozmiarów ... Jak donosi Automotive News Europe, obecny szef ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie