Chevrolet Trax

Model
Chevrolet Trax Zobacz 3 zdjęcia

Po raz pierwszy Trax został zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu pod koniec 2012 roku. Jego produkcja rozpoczęła się w pierwszej połowie 2013 roku. Trax jest bliźniakiem Opla Mokki – nic w tym dziwnego, przecież firmy Chevrolet i Opel należą do koncernu General Motors.

Trax, tak samo jak Mokka, jest zbudowany na płycie podłogowej Gamma II. Nowy model Chevroleta charakteryzuje się stylistyką podobną do większego Orlando, a więc dość kanciastym nadwoziem z dużą osłoną chłodnicy z przodu. W przeciwieństwie do Orlando, które prezentuje się jak wysokie kombi, Trax wygląda na prawdziwy samochód terenowy. To zasługa mięsistych przednich i tylnych błotników. Dzięki nim Traz sprawia wrażenie wozu znacznie większego, niż jest w rzeczywistości.

A w rzeczywistości Trax nie jest wcale aż tak dużym autem, bo mierzy niespełna 4,3 m długości, niecałe 1,8 m szerokości i prawie 1,7 m wysokości. Jego rozstaw osi to 2,56 m. W kabinie z pewnością nie ma tyle miejsca co w Mercedesie klasy S, ale w Chevrolecie też można podróżować wygodnie, szczególnie jeśli pasażerowie nie są zbyt wysocy – wtedy miejsca dla wszystkich jest pod dostatkiem.

Materiały zastosowane we wnętrzu są dobrej jakości, choć w niektórych miejscach producent wstawił twarde plastiki. Siedzenia mają dobrej długości siedziska, ale podparcie boczne jest słabe, więc nie ma co marzyć o sportowej jeździe tym wozem.

Jeśli chodzi o kabinę pasażerską jako o całość, to z pewnością najlepsze wrażenie robi jej stylistyka. Ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza jest przejrzysta, ale też ładna. Elementem, który najbardziej przyciąga wzrok wewnątrz Chevroleta Traxa, jest pakiet zegarów, a właściwie jeden zegar (obrotomierz) z doklejonym cyfrowym prędkościomierzem.

W momencie pisania tego tekstu Traxa nie było jeszcze na polskim rynku, ale wiadomo już było, z jakimi pakietami wyposażeniowymi będzie on dostępny.

Podstawowym będzie LS. W jego ramach pod maską znajdzie się 1,6-litrowy benzynowy silnik o mocy 115 KM, z którym połączona będzie manualna skrzynia biegów przekazująca napęd na przednie koła. Standardem będą czołowe i boczne poduszki powietrzne, ABS i ESP, a za takie elementy jak aluminiowe felgi czy choćby manualna klimatyzacja trzeba będzie dopłacić nawet 4000 zł. Dostępny będzie też pakiet z wspomnianymi kołami, czujnikami parkowania z tyłu, światłami przeciwmgielnymi i czujnikami deszczu za 4000 zł.

W kolejnym pakiecie LT nabywca będzie mógł wybrać jeden z trzech silników. Poza 1,6-litrowym benzynowcem dostępny będzie 1,4-litrowy motor turbo o mocy 140 KM i turbodiesel o objętości skokowej 1,7 l i mocy 130 KM. Diesel oferowany będzie nie tylko z ręczną, ale też z automatyczną skrzynią przekładniową, jak również napędem na wszystkie koła. Za dopłatą będzie można kupić 18-calowe felgi, podgrzewane przednie fotele czy szyberdach.

Najdroższym zestawem będzie LTZ. W nim z oferty będzie wyłączony najsłabszy silników, a podstawowy będzie 1,4-litrowiec. W przypadku turbodiesla oferowany będzie też napęd na wszystkie koła. Standardem w LTZ będzie skórzana tapicerka, ale za szyberdach i podgrzewane fotele nadal trzeba będzie dopłacić.

Niezależnie od wersji silnikowych dopłaty będą wymagały też metalizowane i satynowe lakiery. Każda z barw będzie kosztowała dodatkowe 2100 zł.

Najtańszy Trax ma kosztować 59 990 zł, a najdroższy (bez dodatków w wyposażeniu) 94 490 zł (wersja z silnikiem wysokoprężnym, manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła).

3.90
Ocena na postawie 24 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaChevrolet
TypSamochód osobowy
SegmentB

Inne modele Chevrolet

B - Inne modele

Chevrolet Trax: newsy, testy i recenzje

Red Bull Ring z bliska. Arena z dużymi przewyższeniami i szybkimi łukami

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie