Škoda Kylaq – kolejny mały SUV dla Indii. Nie uwierzysz, ile kosztuje

Ta Škoda jest opracowana, produkowana i sprzedawana w Indiach. Wygląda ciekawie? Nie uwierzycie, ile kosztuje.

Škoda KylaqŠkoda Kylaq
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Klasyczne indyjskie auta to nieduże, krótkie pojazdy segmentu A/B i dokładnie taka jest czeska propozycja na ten rynek. Kylaq jest trzecim SUV-em firmy Škoda Auto na rynku indyjskim, dołączając do modeli Kodiaq i Kushaq. Opracowany w Indiach specjalnie dla kategorii poniżej 4 m - segmentu wyjątkowego dla tego kraju i bardzo tam popularnego, posiadającego prawie 50 proc. udziału w rynku. Ten mały SUV został zbudowany na platformie MQB-A0-IN, która stanowi podstawę również dla SUV-a Kushaq i sedana Slavia.

To byłby hit

Ciekawostką dla nas może być cena, która wynosi 789 000 rupii, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę niecałych 38 000 zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Kylaq ma przestronne wnętrze, bagażnik o pojemności 446 l i dopasowane do indyjskich dróg właściwości jezdne, w tym prześwit wynoszący 189 mm. Silnik 1.0 TSI generuje moc 116 KM i moment obrotowy 178 Nm, napędzając przednie koła. Model dostępny jest z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Osiąga maksymalną prędkość 188 km/h, a w wersji manualnej przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s.

Wierzę głęboko, że gdyby na naszym rynku zadebiutował taki samochód za cenę ok. 50-60 tys. zł, sprzedawałby się doskonale. Tym bardziej, że nie jest to już indyjski "papier na kołach", w którym na pewno zginiesz w wypadku.

Škoda Kylaq
Škoda Kylaq © Materiały prasowe | Škoda

Konstrukcja nadwozia została stworzona pod kątem bezpieczeństwa, a niska cena nie wynika z tego, że nie ma w Kylaqu żadnych funkcji wspomagających kierowcę. Wprost przeciwnie.

Škoda Kylaq
Škoda Kylaq © Materiały prasowe | Škoda

W standardzie każdej wersji znajduje się 25 funkcji bezpieczeństwa, w tym m.in. sześć poduszek powietrznych, hamulec multikolizyjny, ochrona przed przewróceniem, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, system ABS, elektroniczny rozkład siły hamowania i kontrola stabilności. W wybranych wersjach dostępnych jest ponad 35 funkcji bezpieczeństwa, takich jak doświetlanie zakrętów, automatyczne reflektory i wycieraczki, kontrola zjazdu oraz monitorowanie ciśnienia w oponach.

Na pokładzie znajdziemy także wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 10,1 cala. Łączy się bezprzewodowo z Android Auto i Apple CarPlay. Jest też ładowanie bezprzewodowe. 8-calowy cyfrowy kokpit dla kierowcy wyświetla wszystkie kluczowe informacje o jeździe.

Škoda Kylaq
Škoda Kylaq © Materiały prasowe | Škoda

Škoda Kylaq wprowadza kilka nowych funkcji w swoim segmencie, m.in. wentylowane, sześciokierunkowe elektryczne fotele dla kierowcy i pasażera z przodu. W niektórych wersjach dostępny jest także elektryczny szyberdach, cieszący się popularnością wśród indyjskich klientów. Dodatkowe opcje obejmują tempomat, łopatki zmiany biegów na kierownicy przy automatycznej skrzyni biegów oraz siedzenia z ekoskóry. Wnętrze oferowane jest w jednokolorowej lub dwukolorowej wersji.

Wybrane dla Ciebie
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯