Škoda Kylaq – kolejny mały SUV dla Indii. Nie uwierzysz, ile kosztuje
Ta Škoda jest opracowana, produkowana i sprzedawana w Indiach. Wygląda ciekawie? Nie uwierzycie, ile kosztuje.
07.11.2024 | aktual.: 07.11.2024 08:29
Klasyczne auta indyjskie to nieduże, krótkie pojazdy segmentu A/B i dokładnie taka jest czeska propozycja na ten rynek. Kylaq jest trzecim SUV-em Škoda Auto na rynku indyjskim, dołączając do Kodiaq i Kushaq. Opracowany w Indiach specjalnie dla kategorii poniżej 4 metrów - segmentu wyjątkowego dla tego kraju i bardzo tam popularnego, posiadającego prawie 50 proc. udziału w rynku. Ten kompaktowy SUV został zbudowany na platformie MQB-A0-IN, która stanowi podstawę również dla SUV-a Kushaq i sedana Slavia.
To byłby hit
Ciekawostką dla nas może być cena, która wynosi 789 000 INR (rupia indyjska), co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę niecałych 38 000 zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kylaq ma przestronne wnętrze, bagażnik o pojemności 446 litrów, dopasowane do indyjskich dróg właściwości jezdne, w tym prześwit wynoszący 189 mm sprawiają. Silnik 1.0 TSI generuje moc 116 KM i moment obrotowy 178 Nm, napędzając przednie koła. Model dostępny jest z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Osiąga maksymalną prędkość 188 km/h, a w wersji manualnej przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy.
Wierzę głęboko, że gdyby na naszym rynku zadebiutował taki samochód za cenę ok. 50-60 tys. zł, sprzedawałby się doskonale. Tym bardziej, że nie jest to już indyjski "papier na kołach", w którym na pewno zginiesz w wypadku.
Konstrukcja nadwozia została stworzona pod kątem bezpieczeństwa, a niska cena nie wynika z tego, że nie ma w Kylaqu żadnych funkcji wspomagających kierowcę. Wprost przeciwnie.
W standardzie każdej wersji znajduje się 25 funkcji bezpieczeństwa, w tym m.in. sześć poduszek powietrznych, hamulec multikolizyjny, ochrona przed przewróceniem, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, system ABS, elektroniczny rozkład siły hamowania i kontrola stabilności. W wybranych wersjach dostępnych jest ponad 35 funkcji bezpieczeństwa, takich jak doświetlanie zakrętów, automatyczne reflektory i wycieraczki, kontrola zjazdu oraz monitorowanie ciśnienia w oponach.
Na pokładzie znajdziemy także wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 10,1 cala. Łączy się bezprzewodowo z Android Auto i Apple CarPlay. Jest też ładowanie bezprzewodowe. 8-calowy cyfrowy kokpit dla kierowcy wyświetla wszystkie kluczowe informacje o jeździe.
Škoda Kylaq wprowadza kilka nowych funkcji w swoim segmencie, m.in. wentylowane, sześciokierunkowe elektryczne fotele dla kierowcy i pasażera z przodu. W niektórych wersjach dostępny jest także elektryczny szyberdach, cieszący się popularnością wśród indyjskich klientów. Dodatkowe opcje obejmują tempomat, łopatki zmiany biegów na kierownicy przy automatycznej skrzyni biegów oraz siedzenia z ekoskóry. Wnętrze oferowane jest w jednokolorowej lub dwukolorowej wersji.