Škoda Kodiaq coraz bliżej premiery

Premiera pierwszego pełnoprawnego SUV-a w historii Škody zbliża się wielkimi krokami. Auto zadebiutuje w sieci już we wrześniu tego roku. Kilka tygodni później nastąpi oficjalna premiera podczas salonu samochodowego w Paryżu. Już dziś jednak znamy specyfikację modelu i dysponujemy zdjęciami zakamuflowanych egzemplarzy przedprodukcyjnych.

Obraz
Aleksander Ruciński

Škoda nareszcie postanowiła dołączyć do najprężniej rozwijającego się segmentu w Europie. SUV-y stanowią obecnie ogromną siłę na europejskim rynku motoryzacyjnym, a ich popularność stale rośnie. Kodiaq będzie rywalizował z takimi modelami jak Ford Edge, Kia Sorento, czy Nissan X-Trail. Czesi postanowili zacząć od największego kalibru. Z czasem uzupełnią gamę o kolejne, mniejsze propozycje w segmencie pseudoterenówek.

Obraz
© materiały prasowe

Kodiaq to duże auto, które w zależności od wersji zabierze na pokład 5-7 osób lub przewiezie nawet 2065 litrów ładunku. Początkowo klienci będą mieli o wyboru dwa diesle i trzy silniki benzynowe. Gama będzie jednak sukcesywnie rozbudowywana. W ofercie pojawią się wersje z napędem na przód jak i na cztery koła. Standardowo za przeniesienie napędu odpowiadać ma 6-biegowa przekładnia manualna. Oczywiście nie zabraknie także opcjonalnego DSG.

Obraz
© materiały prasowe

Škoda obiecuje bogate wyposażenie. Na pokładzie oprócz wielu udogodnień typowych dla aut tej klasy znajdziemy m.in. system monitorowania sytuacji wokół pojazdu, asystenta zjazdu z góry, czy system wspomagający parkowanie i cofanie z przyczepą. Pełną listę wyposażenia oraz gamę silników poznamy nie później niż we wrześniu. Kodiaq zapowiada się bardzo ciekawie, choć sukces będzie zależał w dużej mierze od cen, których jeszcze nie znamy i prezencji, na razie ukrytej pod szczelnym kamuflażem.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy