Škoda Fabia RS - nie bedzie nowej wersji!

Kilka lat temu powstała zupełnie nowa nisza w segmencie hot hatchy. Należą do niej auta segmentu B napędzane jednostkami zapożyczonymi z samochodów ulokowanych dwa segmenty powyżej. Czesi rezygnują jednak z dalszego rozwoju Škody Fabii RS.

Skoda Fabia vRSSkoda Fabia vRS
Bartosz Pokrzywiński

Kilka lat temu powstała zupełnie nowa nisza w segmencie hot hatchy. Należą do niej auta segmentu B napędzane jednostkami zapożyczonymi z samochodów ulokowanych dwa segmenty powyżej. Czesi rezygnują jednak z dalszego rozwoju Škody Fabii RS.

Siostra bliźniaczka Volkswagena Polo GTI udowodniła, że nawet te stosunkowo tanie wersje czeskich aut (chociaż Fabia RS tania nie jest) mogą być szybkie i ekscytujące. Jak się jednak okazuje, czeski producent nie będzie oferował wersji RS w kolejnej odmianie Škody Fabii.

Nie jest to podyktowane widzimisię Škody, a informacje pochodzą z pierwszej ręki, ich źródłem jest Dr Frankf Welsch, członek zarządu czeskiej marki. Według badań oraz wyników sprzedaży klienci Škody bardziej interesują się wersjami specjalnymi auta ze standardowymi silnikami, jak np. Škoda Fabia Monte Carlo.

Obraz

Ponadto, podczas gdy Škoda Fabia RS dzieli jednostkę napędową z Volkswagenem Polo GTI, Volkswagen nie zamierza rozwijać technologii turbodoładowanego silnika o pojemności 1,4 l. Z tego też powodu Czesi również zaprzestaną całkowicie rozwoju 180-konnej Fabii RS.

Nasi koledzy po fachu zwracają też uwagę na to, że jednostka 1,4 TSI najpierw trafiła do Polo w wersji BlueGT, które spala dokładnie 1 litr paliwa mniej od standardowego Polo GTI. Może faktycznie Škoda powinna pomyśleć o delikatnym złagodzeniu usportowionej Fabii i dołożeniu właśnie do niej specjalnych wersji wyposażenia.

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej