Škoda Fabia RS - nie bedzie nowej wersji!

Kilka lat temu powstała zupełnie nowa nisza w segmencie hot hatchy. Należą do niej auta segmentu B napędzane jednostkami zapożyczonymi z samochodów ulokowanych dwa segmenty powyżej. Czesi rezygnują jednak z dalszego rozwoju Škody Fabii RS.

Skoda Fabia vRSSkoda Fabia vRS
Bartosz Pokrzywiński

Kilka lat temu powstała zupełnie nowa nisza w segmencie hot hatchy. Należą do niej auta segmentu B napędzane jednostkami zapożyczonymi z samochodów ulokowanych dwa segmenty powyżej. Czesi rezygnują jednak z dalszego rozwoju Škody Fabii RS.

Siostra bliźniaczka Volkswagena Polo GTI udowodniła, że nawet te stosunkowo tanie wersje czeskich aut (chociaż Fabia RS tania nie jest) mogą być szybkie i ekscytujące. Jak się jednak okazuje, czeski producent nie będzie oferował wersji RS w kolejnej odmianie Škody Fabii.

Nie jest to podyktowane widzimisię Škody, a informacje pochodzą z pierwszej ręki, ich źródłem jest Dr Frankf Welsch, członek zarządu czeskiej marki. Według badań oraz wyników sprzedaży klienci Škody bardziej interesują się wersjami specjalnymi auta ze standardowymi silnikami, jak np. Škoda Fabia Monte Carlo.

Obraz

Ponadto, podczas gdy Škoda Fabia RS dzieli jednostkę napędową z Volkswagenem Polo GTI, Volkswagen nie zamierza rozwijać technologii turbodoładowanego silnika o pojemności 1,4 l. Z tego też powodu Czesi również zaprzestaną całkowicie rozwoju 180-konnej Fabii RS.

Nasi koledzy po fachu zwracają też uwagę na to, że jednostka 1,4 TSI najpierw trafiła do Polo w wersji BlueGT, które spala dokładnie 1 litr paliwa mniej od standardowego Polo GTI. Może faktycznie Škoda powinna pomyśleć o delikatnym złagodzeniu usportowionej Fabii i dołożeniu właśnie do niej specjalnych wersji wyposażenia.

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥