Mało pali, szybko jeździ - Premiera VW Polo BlueGT [Genewa 2012]

  1. salon motoryzacyjny w Genewie trwa. W premierowy nastój wstrzelił się Volkswagen, który na targach zaprezentował swój nowy silnik ukryty pod maską zgrabnego Polo. Samochód ma być szybki i oszczędny, a to w obecnych czasach staje się koniecznością w walce o klientów.
Obraz
Piotr Wereszczyński

82. salon motoryzacyjny w Genewie trwa. W premierowy nastój wstrzelił się Volkswagen, który na targach zaprezentował swój nowy silnik ukryty pod maską zgrabnego Polo. Samochód ma być szybki i oszczędny, a to w obecnych czasach staje się koniecznością w walce o klientów.

Volkswagen zdecydował się na wyprodukowanie małego zwinnego autka, które okaże się również mało paliwożerne. Ta zielona wyścigówka przybiera już tradycyjnie kolor niebieski. Polo BlueGT ma się plasować gdzieś pomiędzy 105-konnym 1,2 TSI a 180-konnym GTI.

Obraz

Silnik jest rewolucją wśród konstrukcji koncernu VAG. Motor 1,4 l oznaczony przez producenta symbolem EA211 jest małym kamieniem milowym w rozwoju światowej motoryzacji. Chociaż to nie pierwsza konstrukcja, w której połowa cylindrów może zostać odłączona, to jest to jedyna taka nowinka zastosowana w aucie tych rozmiarów.

Nazwa nowego systemu to ACT (Active Cylinder Technology). Odłącza on dwa środkowe cylindry, kiedy są zbędne. Rozwiązanie to pomaga zaoszczędzić nawet do 0,7 l paliwa na 100 km, zapewniając spalanie na poziomie 4,5 l/100 km. Zadbano o najdrobniejsze szczegóły. Jednostkę zestrojono tak, że wibracje przy odłączonych dwóch cylindrach są niemal nieodczuwalne. Na niskie spalanie mają również wpływ system Start/Stop oraz odzyskiwanie energii kinetycznej przy hamowaniu.

Obraz

Auto robi świetne wrażenie. Volkswagen wypełnia nim kolejną niszę, którą wypatrzył bardzo dawno temu, kiedy pracował nad konceptem EcoRacer. Idea przetrwała i choć jest to tylko kolejna odmiana zwykłego Polo, należy się cieszyć, że pomimo zaostrzanych norm emisji spalin nadal można zrobić coś dla kierowcy.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |

Źródło: VW

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej