Mało pali, szybko jeździ - Premiera VW Polo BlueGT [Genewa 2012]
- salon motoryzacyjny w Genewie trwa. W premierowy nastój wstrzelił się Volkswagen, który na targach zaprezentował swój nowy silnik ukryty pod maską zgrabnego Polo. Samochód ma być szybki i oszczędny, a to w obecnych czasach staje się koniecznością w walce o klientów.
08.03.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:07
82. salon motoryzacyjny w Genewie trwa. W premierowy nastój wstrzelił się Volkswagen, który na targach zaprezentował swój nowy silnik ukryty pod maską zgrabnego Polo. Samochód ma być szybki i oszczędny, a to w obecnych czasach staje się koniecznością w walce o klientów.
Volkswagen zdecydował się na wyprodukowanie małego zwinnego autka, które okaże się również mało paliwożerne. Ta zielona wyścigówka przybiera już tradycyjnie kolor niebieski. Polo BlueGT ma się plasować gdzieś pomiędzy 105-konnym 1,2 TSI a 180-konnym GTI.
Silnik jest rewolucją wśród konstrukcji koncernu VAG. Motor 1,4 l oznaczony przez producenta symbolem EA211 jest małym kamieniem milowym w rozwoju światowej motoryzacji. Chociaż to nie pierwsza konstrukcja, w której połowa cylindrów może zostać odłączona, to jest to jedyna taka nowinka zastosowana w aucie tych rozmiarów.
Nazwa nowego systemu to ACT (Active Cylinder Technology). Odłącza on dwa środkowe cylindry, kiedy są zbędne. Rozwiązanie to pomaga zaoszczędzić nawet do 0,7 l paliwa na 100 km, zapewniając spalanie na poziomie 4,5 l/100 km. Zadbano o najdrobniejsze szczegóły. Jednostkę zestrojono tak, że wibracje przy odłączonych dwóch cylindrach są niemal nieodczuwalne. Na niskie spalanie mają również wpływ system Start/Stop oraz odzyskiwanie energii kinetycznej przy hamowaniu.
Auto robi świetne wrażenie. Volkswagen wypełnia nim kolejną niszę, którą wypatrzył bardzo dawno temu, kiedy pracował nad konceptem EcoRacer. Idea przetrwała i choć jest to tylko kolejna odmiana zwykłego Polo, należy się cieszyć, że pomimo zaostrzanych norm emisji spalin nadal można zrobić coś dla kierowcy.
Źródło: VW