Seat Mii - duch Barcelony [pierwsza jazda autokult.pl]

Ma się jednoznacznie kojarzyć z młodością, wielkim miastem i kulturą śródziemnomorską. Na ulicach przepięknej Barcelony przekonywał nas o swojej wyjątkowości. Przed Wami Seat Mii.

Seat MiiSeat Mii
Piotr Wielgus

Ma się jednoznacznie kojarzyć z młodością, wielkim miastem i kulturą śródziemnomorską. Na ulicach przepięknej Barcelony przekonywał nas o swojej wyjątkowości. Przed Wami Seat Mii.

To trzeci z volkswagenowskich trojaczków. Pierwszy został publicznie zaprezentowany Volkswagen Up!, druga była Skoda Citigo. Seat zdecydował się na premierowy pokaz swojego autka w Barcelonie, czyli mieście, w którym jeździ najwięcej Seatów w Europie i które szczyci się tym, że jest miastem Seata. W Barcelonie co trzecia taksówka to Seat, a na ulicach wciąż widać sporo modeli Arosa. Mii oficjalnie do niego nawiązuje, o czym mówią głośno przedstawiciele hiszpańskiej marki. Wreszcie Barcelona to miasto Gaudiego, niepowtarzalnej architektury, słynące z wyśmienitej kuchni i najlepszej drużyny piłkarskiej świata – FC Barcelony.

Seat Mii
Seat Mii

Te wszystkie elementy uwzględniono w spocie reklamowym Mii, który Seat pokazał podczas premiery w Palo Alto. Nawiązywała do tego także trasa fotograficzna, którą wyznaczył nam producent. Najpierw udaliśmy się na wzgórze Montjuic, czyli sportowo-parkową część miasta, potem byliśmy w Cytadeli i porcie, a wśród sugerowanych miejsc do zdjęć były także Casa Mila Gaudiego i Camp Nou.

Mii to bez wątpienia samochód miejski, idealnie sprawdzający się na ulicach Barcelony. Jeśli ktokolwiek z Was był kiedyś w stolicy Katalonii, to doskonale wie, o czym mówię – jest tłoczno, ciasno, wszechobecne są skutery. Zwinne, malutkie auto jest na wagę złota. Tak też samochód jest pozycjonowany: ma to być drugie lub trzecie auto w rodzinie lub pierwsze dla singla, studenta czy ucznia, służące do jazdy po mieście.

Seat Mii
Seat Mii

Mii ma 3,56 m długości, ale mimo niewielkich gabarytach spokojnie pomieści 4 osoby. Ciekawie rozwiązano także przestrzeń bagażową. Jest ona głęboka, dzięki czemu zmieści się w niej nawet spora walizka. Na rynku na razie debiutuje wersja trzydrzwiowa, ale za kilka miesięcy będzie dostępne także Mii w wersji pięciodrzwiowej. W przyszłym roku nastąpi uporządkowanie gamy modelowej Seata. Najmniejszym autem będzie Mii, kolejnym Ibiza, następnie całkowicie nowy Leon, dostępne jako coupé, hatchback i kombi, Exeo oraz zupełnie nowe Toledo i znana już Alhambra. Z oferty mają zniknąć Altea i Altea XL.

Seat Mii
Seat Mii

Mały Seat napędzany jest przez dwa litrowe silniki wytwarzające 60 i 75 KM mocy. W przyszłym roku do gamy może trafić zupełnie nowy, litrowy motor z doładowaniem, ale na razie są to jedynie spekulacje. Seat wykluczył za to diesla oraz silnik 1,2 TSI – gama silnikowa nie wyjdzie poza jednolitrowe benzyniaki, na razie w dwóch, a docelowo w trzech wersjach mocy. Do gamy wejdzie również wersja CNG, ale to dopiero jesienią 2012. Dla producenta oczywiście bardzo istotna jest kwestia ekonomii i ekologii. Silniki Ecomotive emitują do atmosfery 97 g CO2/km.

Seat Mii
Seat Mii

Podczas jazd testowych ulicami Barcelony miałem do dyspozycji słabszy, 60-konny silnik. Szczerze mówiąc, obawiałem się go - byłem pewien, że jest to zdecydowanie za słaba jednostka. Jak bardzo się zdziwiłem, gdy okazało się, że Mii z tym silnikiem radzi sobie wyśmienicie, nieźle przyspiesza i nie ma problemów ze sprintem od świateł do świateł.

W samochodzie zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań. Jest w nim na przykład City Safety Assist, który dzięki specjalnym czujnikom ma zapobiegać najechaniu na tył poprzedzającego samochodu. W praktyce działa świetnie. Auto samo rozpoznaje przeszkodę i awaryjnie hamuje. W Mii znajduje się również SEAT Portable System, z 5-calowym ekranem dotykowym, za pomocą którego obsługuje się nawigację, telefon i system audio. Jest intuicyjnie i ergonomicznie: wnętrze i "sterowniki" są takie same jak w Skodzie i Volkswagenie.

Seat Mii
Seat Mii

Bagażnik ma 251 l, a po złożeniu tylnych siedzeń można uzyskać nawet 951 l. To wynik lepszy niż na przykład W Citroenie C1 czy Toyocie IQ, które Seat wymienia jako główną konkurencję.

Słówko o designie. Seat ma chyba najładniejszy przód ze wszystkich trzech volkswagenowskich braci. Zachowano także proporcje. Starano się zrobić wszystko, by mimo szerokości 1,64 m i rozstawu osi 2,42 m auto nie wyglądało jak pokraczne pudełko. Udało się. Mii to także najlżejsze autko w klasie – baza waży 854 kg, a razem z dodatkami 1124 kg. Model jest dostępny w wersji podstawowej oraz w pakiecie Sport – z lepszym wykończeniem wnętrza, wspomnianym systemem informatycznym oraz z 15-calowymi, aluminiowymi felgami.

Niewiele wiadomo o cenie. Poznamy ją oficjalnie w styczniu. Z rozmów wynikało, że Mii musi być tańsze od podstawowej Ibizy i jego cena nie może się zbliżyć do 10 000 euro. Najprawdopodobniej w Hiszpanii auto będzie kosztowało ok. 7000-8000 euro. W Polsce najmniejszy Seat pojawi się w marcu. Jak powiedział nam szef PR Iberia Motor Company, firma będzie się starała wejść z mocną kampanią reklamową. Co ważniejsze jednak, IMC robi wszystko, by cena auta nie przekroczyła 30 000 zł. Zobaczymy, czy się to uda. Podstawowa wersja Volkswagena Up! jest dostępna w naszym kraju za niespełna 32 tysiące złotych.

  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
  • Seat Mii
[1/47] Seat Mii Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇