Drugie podejście – Geiger Camaro SS HP 564 (2011)
Niemiecki importer i jednocześnie tuner amerykańskich samochodów po raz drugi dobrał się do Chevroleta Camaro SS. Na stronie internetowej Geigera Camaro SS jest jeszcze reklamowane jako 500-konny wóz, ale po kolejnych usprawnieniach ma ich już 564.
13.04.2011 | aktual.: 20.10.2022 21:26
Już raz Geiger przerabiał Camaro SS. Wtedy zmiany mechaniczne były takie same, natomiast nie było tuningu optycznego. W przypadku tego samochodu jest inaczej.
Najpierw seryjne Camaro SS dostało pakiet zmieniający wygląd, do którego zalicza się spojler pod przednim zderzakiem, listwy pod progami i nowy element udający tylny dyfuzor. Do pomalowania auta tuner wybrał oba ulubione kolory – zielony i czarny. Połączenie to wygląda interesująco, ale nie każdemu pewnie się spodoba, bo zielony w tym odcieniu jest dość krzykliwy. Różnego rodzaju detale jak znaczki Chevroleta, naklejki „Geiger” czy liczba 13 są czarne. Tej samej barwy są także koła z 22-calowymi felgami. Z kolei wnętrze pozostało seryjne.
Pod maską kryje się V o objętości 6,2 l, która nosi oznaczenie LS3 (brat LS9 używanego w Corvette ZR1). Silnik ma charakterystyczne dla amerykańskich widlastych jednostek napędowych cechy takie jak: kąt rozwarcia cylindrów wynoszący 90[sup]o[/sup] czy też rozrząd OHV. Fabryczne LS3 ma moc 432 KM przy 5900 obr./min, a moment obrotowy motoru wynosi 569 Nm przy 4600 obr./min.
Dodanie sprężarki mechanicznej, zmiana układu wydechowego na sportowy oraz modyfikacja programu w centralnej jednostce sterującej musiały odnieść skutek w postaci wzrostu obu wyżej wspomnianych parametrów. I tak moc wynosi teraz 564 KM, zaś maksymalny moment obrotowy to imponujące 799 Nm dostępne przy 4100 obr./min.
Nie wiem czy nowa wersja auta Geigera ma zmienione zawieszenie, bo nie ma o tym mowy w informacji prasowej. Poprzednik miał, co pewnie poprawiło jego prowadzenie, choć seryjne Camaro ma całkiem niezłe wielowahaczowe zawieszenie.
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, LS3
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor
- Moc maksymalna: 564 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 91,53 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 799 Nm przy 4100 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Koła przednie: 22″
- Koła tylne: 22″
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1751 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,11 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
- Długość: 4836 mm
- Szerokość: 1918 mm
- Rozstaw osi: 2852 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
- Prędkość maksymalna: 305 km/hblock position=\inside8064/block
Źródło: automobilesreview