Nissan nie wycofuje się z Wielkiej Brytanii. Rozpoczęła się produkcja Juke'a

Nissan zainwestował 100 mln funtów w fabrykę w Sunderland, gdzie rozpoczęła się produkcja nowego Juke'a. Brytyjska gospodarka może odetchnąć - oznacza to, że Brexit nie spowoduje wycofania się japońskiego koncernu ze Zjednoczonego Królestwa.

Nissan zostaje w Wielkiej Brytanii, właśnie ogłosił rozpoczęcie produkcji nowego Juke'aNissan zostaje w Wielkiej Brytanii, właśnie ogłosił rozpoczęcie produkcji nowego Juke'a
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Filip Buliński

Plotki o wycofaniu się Nissana z Wielkiej Brytanii póki co nie znalazły potwierdzenia. W założonej 35 lat temu fabryce w Sunderland rozpoczęła się już produkcja drugiej generacji popularnego Juke'a. Producent zainwestował 100 mln funtów w zakład, co pozwoliło na dostarczenie nowego, specjalistycznego sprzętu produkcyjnego.

Producent podkreśla, że nowy Juke został w całości zaprojektowany w Wielkiej Brytanii, aby maksymalnie spełnić oczekiwania europejskiego rynku. Japończycy zdają sobie jednak sprawę z ryzyka, jakie może nieść za sobą Brexit bez umowy. Ok. 70 proc. produkcji będzie przeznaczone na rynki Starego Kontynentu, a 2/3 dostawców części do crossovera jest zlokalizowanych jest na terenie Europy.

Produkcja Nissana Juke
Produkcja Nissana Juke © mat. prasowe

"35 lat temu Nissan postanowił wybudować fabrykę w Sunderland do obsługi europejskiego rynku. 10 mln wyprodukowanych samochodów później, Sunderland ma największą fabrykę samochodów w Wielkiej Brytanii (…). Chciałbym bardzo podziękować naszym doświadczonym i wykwalifikowanym zespołom z Paddington, Cranfield i Sunderland oraz wszystkim naszym dostawcom za zaangażowanie włożone we wprowadzenie nowego modelu produkcji" mówił prezes Nissan Europe, Gianluca de Ficchy.

Produkcja Nissana Juke
Produkcja Nissana Juke © mat. prasowe
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/51] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było