Rozwój – Mathidla Scirocco Rcs (2013)
W swojej pierwotnej wersji to Scirocco było zbudowane w drugiej połowie 2010 roku. Po prawie 3 latach auto zostało zmodernizowane po raz kolejny. Między innymi wzmocniono drugi raz jednostkę napędową.
18.04.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:06
Rcp to pierwszy wóz Mathildy Racing, który pojawił się na łamach Autokultu. Wtedy samochód nazywał się po prostu Scirocco R. Maszyna była wyposażona w 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 333 KM przy niespełna 6300 obr./min i momencie obrotowym 458 Nm przy 3380 obr./min. Bazowy motor dysponował 265 KM i 350 Nm.
Po modyfikacjach wprowadzonych 3 lata temu jednostka przeszła kolejne zmiany. Obecnie silnik ma obniżony stopień sprężania (dzięki wymianie uszczelki pod głowicę na grubszą), wmontowane wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, wgrane nowe mapy wtrysku, zainstalowaną większą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, a także wymienioną na większą turbosprężarkę. To jednak nie wszystko. Pojawiła się większa pompa paliwa, bardziej sportowy układ wydechowy oraz sportowe filtry powietrza.
Wszystkie te usprawnienia składają się na kolejny wzrost mocy. Obecnie z 2 litrów objętości skokowej Mathilda Racing wyciska 410 KM mocy maksymalnej i aż 546 Nm momentu obrotowego, który w swojej najwyższej wartości dostępny jest przy 3700 obr./min.
Skok momentu obrotowego wymusił na tunerze zmianę skrzyni biegów. Miejsce poprzedniej, 6-biegowej, przekładni zajęła nowa, też dwusprzęgłowa, ale o 7 przełożeniach. Ma ona przerobione oprogramowanie sterujące, dzięki czemu w sportowym trybie jazdy oraz na ustawieniach manualnych tylko kierowca decyduje o zmianie biegu (usunięto automatyczny kickdown, który działał nawet gdy włączono tryb manualnej pracy).
Żeby napęd miał największą sprawność i dawał największą frajdę z jazdy, tuner wymienił seryjny mechanizm różnicowy na zawierający częściową blokadę odpowiednik renomowanej firmy Drexler. Z kolei za stabilność Volkswagena na drodze odpowiada gwintowane zawieszenie KW. Z przodu założono tuleje dystansowe o grubości 15 mm. Na przedniej osi pojawiły się też hamulce Mov’it, które mają średnicę 342 mm i są zatrzymywane 4-tłoczkowymi zaciskami.
Z zewnątrz Scirocco R nie zmieniło się nic a nic, ale ma nowe koła, które pełnią nie tyle funkcje wizualne, co sprawiają, że zmniejszyły się masy nieresorowane. Felgi ATS GTS mają rozmiar 9,5 x 18” na każdym kole. Mathilda proponuje opony Sport Maxx GT 255/35 do jazdy po ulicach i Direzza 03G 265/35 na tor. Jedne i drugie gumy wyprodukował Dunlop.
Niebieski Volkswagen Scirocco R jest pojazdem dwuosobowym, bo mechanicy, chcąc wstawić częściową klatkę bezpieczeństwa, usunęli tylną kanapę.
Jeśli chodzi o osiągi drogowe ulepszonego po raz drugi auta, to znana jest na razie tylko prędkość maksymalna wynosząca 292 km/h. Starsza wersja cechowała się prędkością 271 km/h, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 5,50 s i sprintem do 200 km/h w 17,30 s.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4, EA113
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 410 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 206,65 KM/l (seryjny – 133,57 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 546 Nm przy 3700 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane MOV’IT, średnica 342 mm, 4-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
- Koła przednie: 9,5 x 18″ ATS
- Koła tylne: 9,5 x 18″ ATS
- Opony przednie: 265/35 R 18
- Opony tylne: 265/35 R 18
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1406 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,43 kg/KM (seryjny – 5,43 kg/KM)
- Długość: 4248 mm
- Szerokość: 1820 mm
- Rozstaw osi: 2578 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 292 km/h
- Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 41,0 m
- Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 37,1 m
- Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 134,8 m
Źródło: Mathilda racing