Rozwój – Mathidla Scirocco Rcs (2013)

W swojej pierwotnej wersji to Scirocco było zbudowane w drugiej połowie 2010 roku. Po prawie 3 latach auto zostało zmodernizowane po raz kolejny. Między innymi wzmocniono drugi raz jednostkę napędową.

Mathilda Sciroccos Rcs fot.3Mathilda Sciroccos Rcs fot.3
Olgierd Lachowski

Rcp to pierwszy wóz Mathildy Racing, który pojawił się na łamach Autokultu. Wtedy samochód nazywał się po prostu Scirocco R. Maszyna była wyposażona w 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 333 KM przy niespełna 6300 obr./min i momencie obrotowym 458 Nm przy 3380 obr./min. Bazowy motor dysponował 265 KM i 350 Nm.

Obraz

Po modyfikacjach wprowadzonych 3 lata temu jednostka przeszła kolejne zmiany. Obecnie silnik ma obniżony stopień sprężania (dzięki wymianie uszczelki pod głowicę na grubszą), wmontowane wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, wgrane nowe mapy wtrysku, zainstalowaną większą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, a także wymienioną na większą turbosprężarkę. To jednak nie wszystko. Pojawiła się większa pompa paliwa, bardziej sportowy układ wydechowy oraz sportowe filtry powietrza.

Wszystkie te usprawnienia składają się na kolejny wzrost mocy. Obecnie z 2 litrów objętości skokowej Mathilda Racing wyciska 410 KM mocy maksymalnej i aż 546 Nm momentu obrotowego, który w swojej najwyższej wartości dostępny jest przy 3700 obr./min.

Skok momentu obrotowego wymusił na tunerze zmianę skrzyni biegów. Miejsce poprzedniej, 6-biegowej, przekładni zajęła nowa, też dwusprzęgłowa, ale o 7 przełożeniach. Ma ona przerobione oprogramowanie sterujące, dzięki czemu w sportowym trybie jazdy oraz na ustawieniach manualnych tylko kierowca decyduje o zmianie biegu (usunięto automatyczny kickdown, który działał nawet gdy włączono tryb manualnej pracy).

Obraz

Żeby napęd miał największą sprawność i dawał największą frajdę z jazdy, tuner wymienił seryjny mechanizm różnicowy na zawierający częściową blokadę odpowiednik renomowanej firmy Drexler. Z kolei za stabilność Volkswagena na drodze odpowiada gwintowane zawieszenie KW. Z przodu założono tuleje dystansowe o grubości 15 mm. Na przedniej osi pojawiły się też hamulce Mov’it, które mają średnicę 342 mm i są zatrzymywane 4-tłoczkowymi zaciskami.

Z zewnątrz Scirocco R nie zmieniło się nic a nic, ale ma nowe koła, które pełnią nie tyle funkcje wizualne, co sprawiają, że zmniejszyły się masy nieresorowane. Felgi ATS GTS mają rozmiar 9,5 x 18” na każdym kole. Mathilda proponuje opony Sport Maxx GT 255/35 do jazdy po ulicach i Direzza 03G 265/35 na tor. Jedne i drugie gumy wyprodukował Dunlop.

Niebieski Volkswagen Scirocco R jest pojazdem dwuosobowym, bo mechanicy, chcąc wstawić częściową klatkę bezpieczeństwa, usunęli tylną kanapę.

Obraz

Jeśli chodzi o osiągi drogowe ulepszonego po raz drugi auta, to znana jest na razie tylko prędkość maksymalna wynosząca 292 km/h. Starsza wersja cechowała się prędkością 271 km/h, przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 5,50 s i sprintem do 200 km/h w 17,30 s.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, EA113
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 410 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 206,65 KM/l (seryjny – 133,57 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 546 Nm przy 3700 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane MOV’IT, średnica 342 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 18″ ATS
  • Koła tylne: 9,5 x 18″ ATS
  • Opony przednie: 265/35 R 18
  • Opony tylne: 265/35 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1406 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,43 kg/KM (seryjny – 5,43 kg/KM)
  • Długość: 4248 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 292 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 41,0 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 37,1 m
  • Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 134,8 m
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: Mathilda racing

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇