Wiedza to podstawa – Mathilda Scirocco R GT-Rsp (2013)

Jeśli jest jakaś firma, która na wylot zna Volkswagena Scirocco, to jest to Mathilda Racing. Oto kolejny wóz tego tunera zbudowany na bazie Scirocco R. Hatchback ma wzmocniony do prawie 340 KM motor.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jeśli jest jakaś firma, która na wylot zna Volkswagena Scirocco, to jest to Mathilda Racing. Oto kolejny wóz tego tunera zbudowany na bazie Scirocco R. Hatchback ma wzmocniony do prawie 340 KM motor.

Przedsiębiorstwo, choć ma dość krótki staż, to działa bardzo prężnie co raz pokazując kolejne samochody, dla których bazą jest niewielki Volkswagen Scirocco. Ulubioną wersją silnikową tunera jest odmiana R, bo montowany w wozie z tym znaczkiem silnik najłatwiej zmodyfikować tak, by uzyskać znacznie większą moc niż ma fabryczne auto.

Obraz

W zależności od tego jak grubym portfelem dysponuje klient, poziom modyfikacji może być bardzo różny. Prezentowana dziś wersja GT-Rsp jest mniej więcej po środku palety dostępnej u Mathildy.

2-litrowa rzędowa jednostka napędowa miała 265 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Silnik ma turbodoładowanie, ale żeby wycisnąć z niego więcej mocy, niezbędny był montaż większej chłodnicy powietrza doładowującego, wstawienie wydajniejszej pompy paliwa, sportowych filtrów powietrza firmy K&N oraz wymiana oprogramowania motoru. Jest także nowy wylot spalin z 200-celowymi reaktorami katalitycznymi i rurami o średnicy 70 mm. W rezultacie mechanicy wycisnęli dodatkowe 72 KM i 107 Nm.

Obraz

Ten konkretny wóz ma zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię DSG. Żeby poprawić osiągi całego auta, Mathilda przeprogramowała TCU. Teraz mocne wciśnięcie pedału gazu nie sprawia, że skrzynia redukuje sama biegi, mimo że jest ustawiona w trybie manualnym. To samo dotyczy multiplikacji – w trybie ręcznym biegi zmienia tylko kierowca, a w automatycznym S są przesunięte w górę obroty, przy których następuje zmiana przełożenia.

Scirocco R GT-Rsp ma gwintowane zawieszenie KW z amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Tuner obniża auto o 45 mm, ale każdy może zmienić te ustawienia. 19-calowe koła ATS Dunlop o rozmiarze 235/35 R 19 są lżejsze od fabrycznych, co korzystnie wpływa na prowadzenie Volkswagena.

Obraz

Mathilda Racing deklaruje, że pojazd osiąga 272 km/h. W pomiarach magazynu AB Sportscars udało się rozpędzić go do 268 km/h, co należy uznać za wynik bardzo dobry. Zmierzone przyspieszenie do 100 km/h wyniosło 5,40 s, czyli było o 0,40 s lepsze niż podaje katalog dla seryjnego Scirocco R.

Kompletny tuning w przypadku pakietu GT-Rsp kosztuje niespełna 12,5 tys. euro, a więc 1/3 ceny nowego samochodu w Niemczech.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, EA113
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 337 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 169,86 KM/l (seryjny – 133,57 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 457 Nm przy 3200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ ATS
  • Koła tylne: 8,5 x 19″ ATS
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1418 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,21 kg/KM (seryjny – 5,35 kg/KM)
  • Długość: 4248 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi (pomiary AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 2,50 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,40 s
  • Przyspieszenie 0-130 km/h: 8,00 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 11,50 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 18,60 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,40 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 4,60 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 6,70 s
  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 13,67 s
  • Czas przejazdu okrążenia toru Hockenheim Short: 1:16,38 min
  • Prędkość maksymalna: 268 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 37,3 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 36,4 m
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: Mathilda

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥