Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

Renault kontynuuje serię rekordów na słynnych światowych torach. Megane RS Trophy-R zostało najszybszym kompaktem na japońskim torze Suzuka. Wynik dołączy do imponującej kolekcji najszybszych przejazdów. Wcześniej ostre Renault pojawiło się bowiem m.in. na Nürburgringu oraz torze Spa-Francorchamps.

Renault po raz kolejny udowadnia, że wie jak tworzyć szybkie auta.
Renault po raz kolejny udowadnia, że wie jak tworzyć szybkie auta.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

27.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:13

Suzuka to kolejny ważny obiekt dla Renault. Wymagający tor, który leży w Japonii, okazał się idealnym polem dla podkreślenia wyścigowych zalet modelu Megane Trophy-R. Francuski hatchback przejechał pętlę liczącą 5,8 km długości w czasie 2:25,454, co zapewniło mu rekord w swojej klasie. Sukces na japońskiej ziemi jest dla Francuzów ważniejszy niż mogłoby się wydawać.

Wszystko dlatego, że Japonia jest ważnym rynkiem zbytu dla szybkich Renault, a topowe wydanie Trophy-R cieszy się tam szczególnym powodzeniem. Nie przeszkadza w tym nawet bardzo wysoka cena na poziomie 240 tysięcy złotych. To niemal dwukrotnie więcej niż trzeba zapłacić za zwykłego RS-a. Co otrzymamy w zamian?

Wersja Trophy-R wyróżnia się przede wszystkim znacząco odchudzoną konstrukcją i typowo wyścigowym charakterem. Doładowany silnik 1,8 w tej wersji generuje aż 300 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala osiągać setkę w zaledwie 5,4 sekundy. Dopracowana aerodynamika oraz regulowane podwozie oparte na podzespołach marki Öhlins zapewniają dużą stabilność podczas szybkiej jazdy.

Obraz
© mat.prasowe

Poza tym klienci mogą liczyć m.in. na wyczynowe, kubełkowe fotele. Nie ma za to tylnej kanapy, co w połączeniu z tytanowym układem wydechowym Akrapovic oraz lekkimi felgami pozwoliło zaoszczędzić aż 130 kg. Największą wadą modelu, poza wysoką ceną, jest jego słaba dostępność. Renault zaplanowało produkcję zaledwie 500 egzemplarzy.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)