Renault Megane R.S. Trophy wycenione. Jest droższe o 18 tys. zł

Renault Megane R.S. Trophy wycenione. Jest droższe o 18 tys. zł

Renault Megane R.S. Trophy
Renault Megane R.S. Trophy
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański
11.01.2019 14:22, aktualizacja: 28.03.2023 12:09

Minimum 142 900 zł trzeba zapłacić za Renault Megane R.S. Trophy. Najmocniejszy hot hatch Renault ma 300 KM i garść sportowych dodatków. Jako jedyne auto w swojej klasie wyposażone jest w układ czterech kół skrętnych.

142 900 zł to cena za Megane R.S. Trophy z manualną skrzynią biegów. Za dwusprzęgłową przekładnię automatyczną EDC trzeba dopłacić 7 tys. zł. Co ciekawe, właśnie w takim połączeniu silnik ma 420 Nm. Auta ze skrzynią ręczną mogą pochwalić się nieco gorszym wynikiem 390 Nm. Moc dla obu przekładni jest identyczna. Sprint do setki zajmuje 5,7 s.

Wersja Trophy to nie tylko 20 koni więcej, ale również usztywnione zawieszenie Cup, które w "standardowych" R.S. było oferowane opcjonalnie. Amortyzatory są twardsze o 25 proc., sprężyny o 30 proc., a stabilizatory o 10 proc. Dodatkowo na liście wyposażenia znajdziemy samoblokujący mechanizm różnicowy Torsena, lżejsze tarcze hamulcowe (o 1,8 kg) czy felgi, których masa została zmniejszona o 2 kg. Megane R.S. Trophy porusza się na oponach Bridgestone Potenza S007.

Konkurencja w segmencie mocnych hot hatchy jest bardzo zacięta. Alternatywą dla Megane R.S. Trophy może być np. Hyundai 30 N Performance, który niższą moc (275 KM) odrabia dawaną radością z jazdy. Honda Civic Type-R ma z kolei aż 320 koni, ale kosztuje zdecydowanie więcej – od 150 tys. zł. Interesującą alternatywą jest też Seat Leon Cupra z 290-konnym silnikiem pod maską i automatyczną skrzynią biegów, który został wyceniony na 148 800 zł.

Renault Megane R.S. Trophy
Renault Megane R.S. Trophy© mat. prasowe
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)