Rdzewieją najszybciej. Szwedzki ranking marek samochodów

Dla pierwszych właścicieli samochodów ochrona przed korozją nie jest kluczowym zagadnieniem, jednak dla kolejnych użytkowników staje się bardzo istotna. Które marki najlepiej zabezpieczają swoje auta przed upływem czasu i rdzą, a które przykładają do tego mniejszą wagę? Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" postanowił to przetestować.

skutki korozjiZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © WP

Klimat Szwecji daleki jest od łagodnego, co ma wpływ na karoserie pojazdów użytkowanych w tym kraju. Nic więc dziwnego, że jedne z najbardziej dokładnych badań zabezpieczenia antykorozyjnego samochodów prowadzone są przez szwedzki magazyn „Vi Bilägare”.

W swoim raporcie, eksperci wzięli pod lupę takie aspekty jak grubość lakieru oraz poziom ochrony, jaką zapewnia, zabezpieczenie struktury wewnętrznej, zawieszenia, a także całej konstrukcji karoserii. Sprawdzono też stan tych elementów po testach długodystansowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Elroq to pierwszy kompaktowy elektryk marki. Cena zapowiada się atrakcyjnie

Na podstawie badań stworzono ranking, który pokazuje, które marki aktualnie oferują najlepsze fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne. Oto wyniki, od najwyżej do najniżej ocenionych:

  1. Porsche – 5 punktów
  2. Jaguar – 4,7
  3. Nio – 4,5
  4. BMW – 4,1
  5. Audi – 4,0
  6. Mini – 4,0
  7. Mercedes – 3,9
  8. Renault – 3,7
  9. Volkswagen – 3,6
  10. Seat – 3,6
  11. Dacia – 3,5
  12. Tesla – 3,4
  13. Škoda – 3,4
  14. Lexus – 3,3
  15. Średnia – 3,1
  16. Alfa Romeo – 3,0
  17. BYD – 3,0
  18. Cupra – 3,0
  19. Polestar – 3,0
  20. Volvo – 3,0
  21. Kia – 2,9
  22. Hyundai – 2,9
  23. Nissan – 2,7
  24. Peugeot – 2,6
  25. Opel – 2,6
  26. Jeep – 2,5
  27. MG – 2,5
  28. Citroën – 2,4
  29. Mazda – 2,3
  30. Ford – 2,2
  31. Toyota – 2,2
  32. DS – 2,0
  33. Fiat – 2,0
  34. Hongqi – 2,0
  35. Lynk&Co – 2,0
  36. Mitsubishi – 2,0
  37. Range Rover – 2,0
  38. Subaru – 2,0
  39. Suzuki – 2,0
  40. Honda – 1,8

Volvo, które dla wielu jest symbolem trwałości i niezawodności, szczególnie w Szwecji, niespodziewanie znalazło się poniżej średniej. To zaskakujące, zwłaszcza gdy pomyślimy o reputacji starszych modeli Volvo jako wyjątkowo odpornych na korozję.

Jak pokazuje ranking, najlepiej wypadły niemieckie marki premium. Liderami są Porsche, BMW, Audi czy Mercedes. Zaskakująco wysoko znalazła się też chińska marka Nio. Wśród marek nie-premium najlepiej poradziło sobie Renault. Godna uwagi jest również Dacia, która wyprzedziła takie marki jak Tesla i Lexus.

Natomiast na końcu listy znalazły się głównie marki z Japonii. To Subaru, Suzuki i Honda.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów