PSA zamierza podbić Amerykę. W planach co najmniej 15 stanów
PSA, a właściwe Peugeot był obecny w USA przez ponad 30 lat. Od 1960 do 1991 roku. Potem Francuzi zwinęli manatki z uwagi na słabą sprzedaż. Teraz zamierzają spróbować ponownie i oficjalnie ruszają na podbój Ameryki. Chcą sprzedawać swoje samochody w przynajmniej 15 stanach.
18.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:48
Szef PSA Carlos Tavares już kilka miesięcy temu oficjalnie ogłosił plany powrotu za ocean. Teraz podejmuje pierwsze oficjalne kroki w tym kierunku, dzieląc się szczegółami. Wiadomo, że Francuzi za cel obrali sobie 15 stanów, które to przypuszczalnie mają największy potencjał zakupowy. Mowa o Arizonie, Kalifornii, Florydzie, Georgii, Illinois, Maryland, Massachusetts, New Hampshire, Nowym Jorku, Północnej Karolinie, Teksasie, Wirginii i Waszyngtonie.
Do powyższych należy dorzucić prowincje Quebec, Ontario i Kolumbię Brytyjską w Kanadzie. Szacunkowo, właśnie te regiony powinny obfitować w klientów chętnych na produkty PSA. Według badań przeprowadzonych przez Francuzów, wymienione stany USA stanowią 62 proc. krajowego rynku. Natomiast wspomniane prowincje Kanady aż 87 proc.
Rynkowy debiut PSA za oceanem nastąpi nie później niż w 2026 roku. Nadal nie wiemy, jakie marki dokładnie trafią na tamtejsze rynki. Nie zdziwimy się jednak jeśli PSA spróbuje swoich sił z luksusowymi SUV-ami DS-a. Pamiętajmy też, że francuski koncern jest od jakiegoś czasu właścicielem Opla. Oznacza to, że auta z błyskawicą w logo także mają szanse na obecność w USA.
Francuzi rozważają promocję swoich produktów poprzez zasilenie flot firm świadczących usługi przewozu osób i carsharingu. Takie rozwiązanie najprawdopodobniej poprzedzi rynkowy debiut. Oznacza to, że realnie, auta PSA mogą zagościć w USA i Kanadzie na kilka lat przed 2026 rokiem. Z tą różnicą, że będzie ich można jedynie używać, ale jeszcze nie kupić.
Na razie trudno powiedzieć, jak duże są szanse na sukces PSA w Ameryce. Jak zwykle wszystko zweryfikuje rynek.