28 modeli przebadanych przez PSA pod kątem zużycia paliwa
Koncern PSA opublikował kolejne wyniki badań swoich modeli pod kątem zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych.
07.07.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:30
Procedura pomiarowa została opracowana we współpracy z instytucjami Transport & Environment oraz France Nature Environment. Ma odzwierciedlać realne warunki, w których porusza się samochód podczas codziennej eksploatacji. Pomiar odbywa się w otwartym ruchu ulicznym, z obciążeniem i włączoną klimatyzacją. Trasa składa się z 25,5-kilometrowego odcinka miejskiego, 39,7 km poza miastem i 31,1 km na autostradzie. Zużycie paliwa mierzy zewnętrzny osprzęt, a wynik jest porównywany z opiniami klientów w celu sprawdzenia zgodności danych pomiarowych z deklaracjami użytkowników.
Pierwsze dane opublikowano cztery miesiące temu i wówczas koncern zadeklarował przedstawienie wyników dla 30 modeli latem. Tak też się stało i PSA dostarcza nam dane dotyczące 28 modeli, które znajdziecie w tabeli poniżej. Możecie je porównać z deklarowanymi w katalogach oraz sprawdzić różnicę. 20 kolejnych wyników pojawi się jeszcze przed końcem tego roku.
Model samochodu | wynik wg. procedury T&E [l/100 km] | wynik według procedury standardowej [l/100 km] | różnica [l/100 km] |
Citroën C1 PureTech 82 BVM Feel 15'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
Citroën C3 PureTech 82 BVM Exclusive 16'' | 6,3 | 4,6 | 1,7 |
Citroën C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort 16'' | 5,7 | 3,8 | 1,9 |
Citroën C3 BlueHDi 75 S&S BVM 15'' | 4,9 | 3,0 | 1,9 |
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine 16'' | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
Citroën C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine 16'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
Citroën C4 BlueHDi 100 BVM Feel 16'' | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
Citroën C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17'' | 6,5 | 3,9 | 2,6 |
Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction 16'' | 5,7 | 4,0 | 1,7 |
Citroën Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive 17'' | 7,4 | 5,0 | 2,4 |
Citroën Berlingo BlueHDi 100 BVM 15'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic | 5,0 | 3,6 | 1,4 |
DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic | 6,0 | 4,3 | 1,7 |
DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic | 5,4 | 3,8 | 1,6 |
Peugeot 108 1.2l PureTech 82 BVM5 15'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
Peugeot 208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' | 4,7 | 3,5 | 1,2 |
Peugeot 208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 16'' | 4,7 | 3,0 | 1,7 |
Peugeot 2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' | 5,1 | 3,7 | 1,4 |
Peugeot 2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' | 5,2 | 3,7 | 1,5 |
Peugeot 2008 1.2l PureTech 82 BVM5 16'' | 6,4 | 4,9 | 1,5 |
Peugeot 2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 16'' | 7,1 | 4,8 | 2,3 |
Peugeot 308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' | 4,9 | 3,2 | 1,7 |
Peugeot 308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 16'' | 6,6 | 4,6 | 2,0 |
Peugeot 308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 16'' | 6,3 | 4,0 | 2,3 |
Peugeot 3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 17'' | 6,1 | 4,1 | 2,0 |
Peugeot 3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 17'' | 7,6 | 4,9 | 2,7 |
Peugeot 508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17'' | 6,3 | 4,0 | 2,3 |
Peugeot PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 15'' | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
My przeprowadziliśmy własny test, według zasad podobnych, ale oczywiście na polskich drogach, zgodnie z polskimi przepisami dotyczącymi ograniczeń prędkości. Do końca roku z pewnością opublikujemy wyniki badania kilku innych modeli. Do tej pory sprawdziliśmy Seata Leona ST 2.0 TDI, Nissana X-Trail 1.6 DIG-T oraz Mercedesa GLC250 4MATIC.