Projekt Mini WRC - odrodzenie w nowych barwach

Długo spekulowano na temat przyszłości projektu Mini WRC. Plotki o porzuceniu rajdowych mistrzostw świata przez koncern BMW były zupełnie chybione. Spodziewaliśmy się, że Mini niebawem wycofa się z WRC, ale jest inaczej.

Obraz
Marcin Łobodziński

Projekt Mini WRC długo stał pod znakiem zapytania. Tak długo, jak był oficjalnie prowadzony przez brytyjski Prodrive. Dziś BMW doinformowało, że Prodrive przestaje być fabrycznym tunerem, a rola ta przypadła zespołowi Motorsport Italia. Trudno się w tym wszystkim połapać.  A więc po kolei...

Dr Kay Segler, menedżer marki Mini, postanowił zerwać współpracę z Prodrive już dużo wcześniej, o czym mówiło się tylko nieoficjalnie. Spłacił wszystkie rachunki Davida Richardsa i postanowił znaleźć innego tunera. Tym tunerem 2 lutego została siostrzana firma Ralliart Italy - Motorsport Italia - obsługująca Mini WRC dla prywatnych kierowców. W tym roku Motorsport Italia obsługiwała auta Armindo Araujo i Paulo Nobre.

Obraz

W związku z tym Motorsport Italia od Rajdu Szwecji został zespołem fabrycznym, który wystartuje we wszystkich rundach WRC 2012 i homologuje poprawioną wersję nowej rajdówki. Skład kierowców na ten sezon - przynajmniej na razie - się nie zmieni. Zespół zgłoszono pod nazwą WRC Team Mini Portugal. Kay Segler zagwarantował długoterminowe zaangażowanie marki Mini w rajdy światowe. A co z Prodrive?

Prodrive nadal będzie współpracować z Mini, ale na innych zasadach. Brytyjczycy zajmą się budową i przygotowaniem samochodów dla prywatnych odbiorców. Jednocześnie zespół, w którym jeździ Dani Sordo, został przesunięty do drugiej ligi.

Na razie nie wiadomo, na jakich zasadach Prodrive będzie punktował w mistrzostwach. Wiemy natomiast, że zamierzają zatrzymać Daniego Sordo na cały sezon. Co ciekawe, pozostaje nazwa Mini World Rally Championship Team.

Moim zdaniem

Oczywiście wszystko kręciło się wokół pieniędzy. Prodrive nie załatwił kasy, wiec wypadł z gry. Kasę i sponsorów miał natomiast zespół z Włoch. BMW mogłoby bez problemu samo finansować ten program, ale - jak powiedział dr Kay Segler - Mini jest oddzielną marką, która sama musi zadbać o finansowanie zaangażowania w motorsport. Oczywiście to ma sens, bo po co wydawać pieniądze, skoro są chętni na ten dość łakomy kąsek?

Obraz

Trudno już oceniać to przedsięwzięcie. Z jednej strony dobrze, że Mini pozostanie w WRC na najbliższe lata. Z drugiej - mam obawy, czy na pewno Motorsport Italia zdoła utrzymać konkurencyjność samochodu. Skoro Ralliart Italiy nie jest w stanie zbudować dobrego kitu R4 do Lancera, to jak siostrzana firma poradzi sobie z prowadzeniem zespołu fabrycznego?

Na tym polu Prodrive ma o wiele większe doświadczenie. Co do szybkości Araujo i Nobre nie mam wątpliwości, że są dużo słabsi niż Dani Sordo czy Kris Meeke. A co Wy myślicie o tym przedsięwzięciu?

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇