TestyPorschePrezentacja Porsche 911 GTS - pierwsze 911 z prądem

Prezentacja Porsche 911 GTS - pierwsze 911 z prądem

Mateusz Żuchowicz

11.06.2024 11:08, aktual.: 11.06.2024 11:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Stało się! Pierwsze hybrydowe Porsche 911 jest rzeczywistością, a Niemcy użyli dodatku elektrycznego w mocniejszej wersji GTS. Po raz pierwszy turbosprężarka jest wspomagana prądem, co ma na celu poprawę osiągów. Na razie tylko statycznie, ale już możemy pokazać wam ten samochód.

To nie pierwsza hybryda Porsche, ale pierwsze hybrydowe Porsche 911 w historii, choć określenie hybryda jest tu delikatnie na wyrost. Hybrydowość tego modelu polega na wspomaganiu turbosprężarki i odzyskiwaniu energii. Układ T-Hybrid z turbosprężarką E-Turbo, która wspomaga silnik o pojemności 3,6 litra generuje moc aż 541 KM i 610 Nm momentu obrotowego. I to wszystko może być przenoszone na tylną oś, choć jest też wersja 4S.

Dzięki temu rozwiązaniu 911 wchodzi w nowy etap rozwoju i zostaje mu otwarta droga do elektromobolności. Najważniejsze jednak, że kultowy model wciąż jest ukierunkowany na osiągi, a wszystkie elektrozabiegi są tu sprzymierzeńcem czasów okrążeń i przyspieszania, natomiast potencjalnie niższe zużycie paliwa to tylko efekt uboczny. Spalanie w fazie wysokiej spadło tylko symbolicznie, ale jednak.

Nowe 911 GTS waży teraz więcej niż poprzednik i jest to 1670 kg. Niemniej jednak jest obecnie najlepiej przyspieszającym do 100 km/h wariantem 911 w ofercie, nie licząc wersji Turbo. Czas rozpędzania do tej prędkości to tylko 3 s.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)