Porsche zelektryfikuje całą swoją gamę. Całą, poza jednym modelem

Porsche z jednej strony bardzo mocno angażuje się w rozwój paliw syntetycznych, zaś z drugiej zbroi swoją gamę aut elektrycznych. Potwierdzono jednak, że jeden model na zawsze pozostanie samochodem spalinowym.

Porsche 911 GT3 z Pakietem Touring (2023)Porsche 911 GT3 z Pakietem Touring (2023)
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Kamil Niewiński

Porsche zdaje się naprawdę dobrze rozumieć termin "dywersyfikacja". Niemcy mocno angażują się w rozwój elektrycznej motoryzacji. Na dodatek przewidują oni, że do 2030 r. aż 80 proc. sprzedawanych przez nich aut będzie napędzanych właśnie prądem. Równocześnie jednak Porsche prężnie rozwija paliwa syntetyczne i naciska na Unię Europejską, by zalegalizowała sprzedaż aut napędzanych nimi po 2035 roku.

Na rynku już od kilku lat bardzo dobrze radzi sobie Taycan, a wielkimi krokami nadchodzi elektryczna odmiana modelu Macan. Następnie swoją wersję EV ma otrzymać 718, a potem Cayenne. Finalnie swoje elektryczne wydania będą miały praktycznie wszystkie auta z gamy, a ostatecznie przejdą one na wykorzystywanie wyłącznie napędu elektrycznego. No właśnie, słowa "praktycznie wszystkie" robią tu kolosalną różnicę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

911 czy 911? Wybór wcale nie jest oczywisty

Karl Dums, team leader projektu e-paliw Porsche, jasno zasygnalizował w rozmowie z Reutersem, że Porsche 911 będzie wyjątkiem od elektryfikacji.

- Naszą strategią jest w pierwszej kolejności przejście na elektromobilność, a 911 będziemy produkować tak długo, jak to tylko możliwe z wykorzystaniem silnika spalinowego - powiedział Dums.

W 2022 r. Porsche 911 odpowiadało za 13 proc. sprzedanych samochodów niemieckiej marki. Prawdziwa ikona motoryzacji z pewnością będzie tym modelem, który potencjalnie zyska najwięcej z rozpowszechnienia się paliw syntetycznych. Słowa Dumsa mogą bowiem wskazywać na to, że jeżeli 911 będzie miała przed sobą albo przejście na napęd elektryczny, albo zniknięcie z rynku, to druga droga jest bardziej prawdopodobna.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł