Porsche pokazało swój pomysł sprzed 20 lat. Ma dwa różne tyły

Porsche pochwaliło się swoim konceptem z 2002 roku, który miał być inną odmianą SUV-a Cayenne. Mało kto do tej pory wiedział, że rozważano aż trzy dodatkowe warianty tego modelu, a jeden z nich miał dwa różne tyły.

Porsche Cayenne Convertible ConceptPorsche Cayenne Convertible Concept
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Porsche
Marcin Łobodziński

Porsche Cayenne zaprezentowano w 2002 r. na salonie samochodowym w Paryżu i w tym samym roku rozpoczęto jego produkcję w Bratysławie. Miał być odpowiedzią na konkurencyjne SUV-y premium, ale w praktyce stał się wybawieniem firmy. Ogromne zainteresowanie i dobra sprzedaż modelu uratowały finanse producenta z Zuffenhausen.

Zdecydowano się na klasyczne nadwozie 5-drzwiowe, choć o sportowej sylwetce nawiązującej do 911. Jednak dopiero po 20 latach Porsche zdradziło, że były jeszcze inne koncepcje jako dodatkowe wersje nadwoziowe, m.in. wydłużone z siedmioma siedzeniami, ale też krótsze coupé lub cabrio. W praktyce powstało tylko to ostatnie i teraz Porsche je prezentuje.

Porsche Cayenne Convertible Concept
Porsche Cayenne Convertible Concept © fot. mat. prasowe/Porsche

Mierzące 4,8 metra długości nadwozie ma drzwi wydłużone o 20 cm. Nigdy nie zostało przygotowane do jazdy, dopuszczone do ruchu ani testów drogowych, ponieważ jest jedynie makietą. Powstało tylko po to, by oceniono jego przydatność.

Co jeszcze ciekawsze, makieta ma dwie wersje tyłu, które oceniano pod kątem wygody podróżowania na tylnych siedzeniach oraz możliwości składania dachu. Jak zdradza Porsche, gdyby taki pojazd miał trafić do produkcji, to najpewniej miałby mechanizm składania dachu jak w obecnie produkowanym 911 Targa z pałąkiem za przednimi siedzeniami. Jednak mechanizm ten nigdy nie przeszedł nawet etapu symulacji komputerowej i nigdy nie powstał.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł