Porsche pokazało swój pomysł sprzed 20 lat. Ma dwa różne tyły

Porsche pochwaliło się swoim konceptem z 2002 roku, który miał być inną odmianą SUV-a Cayenne. Mało kto do tej pory wiedział, że rozważano aż trzy dodatkowe warianty tego modelu, a jeden z nich miał dwa różne tyły.

Porsche Cayenne Convertible ConceptPorsche Cayenne Convertible Concept
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Porsche
Marcin Łobodziński

Porsche Cayenne zaprezentowano w 2002 r. na salonie samochodowym w Paryżu i w tym samym roku rozpoczęto jego produkcję w Bratysławie. Miał być odpowiedzią na konkurencyjne SUV-y premium, ale w praktyce stał się wybawieniem firmy. Ogromne zainteresowanie i dobra sprzedaż modelu uratowały finanse producenta z Zuffenhausen.

Zdecydowano się na klasyczne nadwozie 5-drzwiowe, choć o sportowej sylwetce nawiązującej do 911. Jednak dopiero po 20 latach Porsche zdradziło, że były jeszcze inne koncepcje jako dodatkowe wersje nadwoziowe, m.in. wydłużone z siedmioma siedzeniami, ale też krótsze coupé lub cabrio. W praktyce powstało tylko to ostatnie i teraz Porsche je prezentuje.

Porsche Cayenne Convertible Concept
Porsche Cayenne Convertible Concept © fot. mat. prasowe/Porsche

Mierzące 4,8 metra długości nadwozie ma drzwi wydłużone o 20 cm. Nigdy nie zostało przygotowane do jazdy, dopuszczone do ruchu ani testów drogowych, ponieważ jest jedynie makietą. Powstało tylko po to, by oceniono jego przydatność.

Co jeszcze ciekawsze, makieta ma dwie wersje tyłu, które oceniano pod kątem wygody podróżowania na tylnych siedzeniach oraz możliwości składania dachu. Jak zdradza Porsche, gdyby taki pojazd miał trafić do produkcji, to najpewniej miałby mechanizm składania dachu jak w obecnie produkowanym 911 Targa z pałąkiem za przednimi siedzeniami. Jednak mechanizm ten nigdy nie przeszedł nawet etapu symulacji komputerowej i nigdy nie powstał.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟