Porsche pokazało nowe 911 Turbo S. Wchodzi na poziom 650 KM mocy

Porsche 911 Turbo S od lat jest szczytowym osiągnięciem każdej generacji "dziewięćset jedenastki" pod względem mocy, osiągów, właściwości jezdnych i komfortu. Nawet jeśli rodzina GT RS jest szybsza, to i tak jest tylko dekoracją gamy, natomiast wisienką na torcie jest model Turbo S. Najnowszy startuje z poziomu mocy 650 KM i znów jest technicznym high endem marki.

Nowe Porsche 911 Turbo SNowe Porsche 911 Turbo S
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Porsche prezentuje nową generację 911 Turbo S - najmocniejsze Turbo w historii. Samochód typu GT łączy w sobie takie cechy jak szybkość, komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Topowy wariant trafi na rynek jako Coupe i Cabriolet w mocniejszej odmianie, natomiast chwilę będziemy musieli poczekać na słabszą 911 Turbo.

Za napęd odpowiada 3,8-litrowy bokser generujący moc 650 KM, czyli o 70 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy to teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm). Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 2,7 s. Równie imponujące jest przyspieszenie od 0 do 200 km/h, które wynosi 8,9 s. Prędkość maksymalna pozostaje na poziomie poprzednika - 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S (2020)
Porsche 911 Turbo S (2020) © fot. mat. prasowe

Zupełnie nowy silnik otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, który znacznie poprawił charakterystykę pod względem odpowiedzi na naciśnięcie pedału gazu oraz emisji spalin.

Turbo S jeszcze bardziej "tłuste"

Porsche 911 Turbo S (2020)
Porsche 911 Turbo S (2020) © fot. mat. prasowe

Znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne modelu 911 Turbo S. Nadwozie z przodu jest o 45 mm szersze, a z tyłu o 20 mm. Automatycznie wzrosły rozstawy kół - z przodu o 42 mm, a z tyłu o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku.

Porsche znane od lat z uzyskiwania przyczepności w dużej mierze za sprawą czystej mechaniki, stosuje w modelu Turbo S ogumienie w dwóch różnych rozmiarach. Z przodu to 20-calowe opony w rozmiarze 255/35, a z tyłu zastosowano 21-calowe obręcze z oponami 315/30.

Modele 911 Turbo S Coupe można już zamawiać w cenie od 1 077 000 zł. Cabriolet kosztuje od 1 143 000 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach