Porsche Cayman GT4 Clubsport - premiera dla głodnych torowych wrażeń [aktualizacja]

W tym roku Porsche wypuściło jeden z najwspanialszych drogowych modeli w historii firmy. Mowa oczywiście o Caymanie GT4. Teraz przyszedł czas przenieść tę maszynę na tor.

Porsche Cayman GT4 Clubsport - premiera dla głodnych torowych wrażeń [aktualizacja]
Mariusz Zmysłowski

27.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:06

Właściwie Cayman GT4 jest drogowym samochodem wyłącznie dlatego, że dostał stosowną homologację. W praktyce żywiołem tej maszyny jest tor wyścigowy. Cayman GT4 jest doskonałą alternatywą dla większego 911 GT3 RS i z pewnością jest jednym z lepszych samochodów, którymi można wyjechać z salonu i pojechać prosto na track day.

Obraz

Porsche to marka z rodowodem wyścigowym i mając w stajni Caymana GT4 nie mogła sobie odpuścić pozostawienia go wyłącznie w wersji drogowej. Homologacja dopuszczająca do ruchu publicznego zakłada kagańce tam, gdzie można odjąć kolejne kilogramy i zapewnić lepsze osiągi. Dlatego Porsche przystosowało swojego mniejszego sportowca do zawodowej walki na torze.

Wyczynowa maszyna została zaprezentowana na salonie samochodowym w Los Angeles. Jej sercem jest 3,8-litrowy bokser. Sześć cylindrów w układzie płaskim generuje 385 KM, co jest w tym wozie więcej niż wystarczającym zapasem mocy. Trafia ona na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni PDK zoptymalizowanej do startów w sporcie motorowym.

Obraz

Kompletne zawieszenie tego modelu pochodzi z Porsche 911 GT3 Cup. Na wyposażeniu Caymana GT4 Clubsport znalazły się także wyczynowe hamulce z 6 tłokami z przodu i 4 z tyłu. Na obu osiach pracują 380-milimetrowe tarcze stalowe. Kryją się one za 18-calowymi kutymi felgami obutymi w opony Michelin.

Standardowo torowa wersja najmniejszego sportowego wozu w ofercie Porsche wyposażona jest w 90-litrowy zbiornik paliwa. Opcjonalnie Cayman GT4 może zostać uzbrojony w bak FT3 oferowany w dwóch pojemnościach: 70 lub 100 l.

Obraz

Wnętrze wyczynowego Porsche zostało ogołocone ze wszystkich wygód. Zastąpiła je homologowana klatka bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy i lekki fotel kubełkowy z kompozytu węglowego. Masa gotowego wozu wynosi 1300 kg. Dla porównania drogowa odmiana waży według normy DIN 1340 kg. To oznacza, że Porsche ujęło kliogramów, a dodało mocy, poprawiając przy tym podzespoły odpowiedzialne za prowadzenie.

The new Cayman GT4 Clubsport. Rebels race harder.

Porsche Cayman GT4 Clubsport będzie przygotowywane do startów w wielu seriach. Będą to między innymi VLN Long Distance Championship, SRO GT4, Pirelli GT3 Cup Trophy USA i Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada.

Jeśli jesteście głodni torowych wrażeń, to Caymana GT4 Clubsport możecie zamówić już teraz. Cena bez VAT-u w Niemczech zaczyna się od 111 000 euro. Cena zwykłego, jeśli w ogóle można tak powiedzieć o tej wersji, Caymana GT4 startuje od 72 080,67 euro bez podatków.

Porsche Cayman GT4 Clubsport - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

[aktualizacja 27 listopada]

Porsche przedstawiło kolejny film promocyjny Caymanowi GT4 Clubsport. To jeden z tych materiałów, z których nie dowiadujemy się niczego nowego, ale oglądamy go z wielką przyjemnością. Jest klimat, jest świetny dźwięk silnika - nie trzeba niczego więcej:

The new Cayman GT4 Clubsport: Banked Curve.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)