Porsche 911 nagle zjechało z toru w las. Była to jednak część planu
Porsche 911 w wersji Dakar zostało przetestowane na torze Nürburgring, lecz zdecydowanie nie była to standardowa próba czasowa. Dla tego auta brak asfaltu pod kołami nie jest bowiem większym problemem.
21.08.2023 12:01
Porsche 911 Dakar to naprawdę intrygujący model. Oddaje on bowiem hołd modelowi 953, czyli bardzo mocno zmodyfikowanej 911 Carrera 3.2 4x4, która w 1984 r. wygrała słynny rajd Paryż-Dakar. Terenowe poprawki nie sprawiły bynajmniej, iż model stracił na swojej dynamice. To nadal piekielnie szybka konstrukcja, która po prostu jest w stanie pokazać to również na nieutwardzonej nawierzchni.
Dlaczego więc postanowiono przetestować Porsche 911 Dakar na Nordschleife? Cóż, nie był to zwykły przejazd, w którym walczy się o trakcję i pozostanie w granicach toru. Ba - na potrzeby tej próby jakiekolwiek limity zostały całkowicie zniesione!
Porsche 911 Dakar | Nordschleife 7.39,40 min | Steilstrecke | No Track Limits
Pomysł został zrealizowany przez niemiecką redakcję "sport auto" w porozumieniu z samym torem Nürburgring. To właśnie dlatego możliwe było chociażby wykorzystanie skrótu i całkowite ominięcie słynnego nawrotu Carousel. W jednej chwili 911 Dakar z torowej bestii stał się rajdówką, która popędziła po szutrze. Tego, że cięcia zakrętów i szerokie wyjazdy na piach i trawę również miały miejsce, chyba nie musimy dodawać.
Porsche 911 Dakar zdefiniowało więc słowa o maksymalnym wykorzystaniu szerokości toru na nowo. Skróty i traktowanie trawy niczym integralnej części nitki pozwoliły ostatecznie na wykręcenie czasu na poziomie 7:39.4. Dla porównania seryjne 911 GT3 RS pokonało Nordschleife w czasie 6:49.328. Różnica nie jest więc przerażająco wielka.