Porsche 911 nagle zjechało z toru w las. Była to jednak część planu

Porsche 911 w wersji Dakar zostało przetestowane na torze Nürburgring, lecz zdecydowanie nie była to standardowa próba czasowa. Dla tego auta brak asfaltu pod kołami nie jest bowiem większym problemem.

Porsche 911 Dakar sprawdziło się na NürburgringuPorsche 911 Dakar sprawdziło się na Nürburgringu
Źródło zdjęć: © YouTube | sport auto
Kamil Niewiński

Porsche 911 Dakar to naprawdę intrygujący model. Oddaje on bowiem hołd modelowi 953, czyli bardzo mocno zmodyfikowanej 911 Carrera 3.2 4x4, która w 1984 r. wygrała słynny rajd Paryż-Dakar. Terenowe poprawki nie sprawiły bynajmniej, iż model stracił na swojej dynamice. To nadal piekielnie szybka konstrukcja, która po prostu jest w stanie pokazać to również na nieutwardzonej nawierzchni.

Dlaczego więc postanowiono przetestować Porsche 911 Dakar na Nordschleife? Cóż, nie był to zwykły przejazd, w którym walczy się o trakcję i pozostanie w granicach toru. Ba - na potrzeby tej próby jakiekolwiek limity zostały całkowicie zniesione! 

Porsche 911 Dakar | Nordschleife 7.39,40 min | Steilstrecke | No Track Limits

Pomysł został zrealizowany przez niemiecką redakcję "sport auto" w porozumieniu z samym torem Nürburgring. To właśnie dlatego możliwe było chociażby wykorzystanie skrótu i całkowite ominięcie słynnego nawrotu Carousel. W jednej chwili 911 Dakar z torowej bestii stał się rajdówką, która popędziła po szutrze. Tego, że cięcia zakrętów i szerokie wyjazdy na piach i trawę również miały miejsce, chyba nie musimy dodawać.

Porsche 911 Dakar zdefiniowało więc słowa o maksymalnym wykorzystaniu szerokości toru na nowo. Skróty i traktowanie trawy niczym integralnej części nitki pozwoliły ostatecznie na wykręcenie czasu na poziomie 7:39.4. Dla porównania seryjne 911 GT3 RS pokonało Nordschleife w czasie 6:49.328. Różnica nie jest więc przerażająco wielka.

Wybrane dla Ciebie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯