TechArt Porsche 911. Tuner wziął na warsztat generację 992

Od niedawna w sprzedaży dostępna jest nowa generacja legendarnego modelu Porsche – 911 (992). Mimo że jazda nim jest bardzo ekscytująca, dla głodnych dodatkowych wrażeń oraz indywidualistów TechArt przygotował coś specjalnego.

TechArt Porsche 911 (992)TechArt Porsche 911 (992)
Źródło zdjęć: © techart.de
Filip Buliński

Położona w centrum Badenii-Wirtembergii niewielka miejscowość Leonberg jest domem dla firmy TechArt specjalizującej się w tuningu aut Porsche. Właśnie zaprezentowali swoje najnowsze dziecko. I ciężko jest się nie zgodzić z faktem że robi wrażenie. Niemiecka firma wzięła na warsztat 911 Carrerę 4S i zmodyfikowała silnik, zawieszenie, nadwozie, wnętrze oraz układ wydechowy. Zacznijmy jednak od tego, co chłonął nasze oczy.

TechArt Porsche 911 (992)
TechArt Porsche 911 (992) © techart.de

Bardziej dynamiczne nadwozie

Na pierwszy rzut oka zobaczymy na pewno czarne i złote wstawki. Oprócz tego porsche otrzymało przedni zderzak składający się aż z 5 części, dokładki progowe z lotkami przy tylnych nadkolach, skromny dyfuzor, spojler dachowy oraz maskę z włókna węglowego. Całość przyozdabiają z przodu 20-, a z tyłu 21-calowe złote felgi mające nawiązywać swoim designem do obręczy Daytona montowanych przez TechArt w modelu 911 (996).

Dopełnieniem jest pokaźnych rozmiarów spojler, którego wsporniki wykonane zostały z przezroczystego poliwęglanu – makrolonu. Dodatkowo wymusił on przeprojektowanie pokrywy silnika. Jeśli dodatek ten dla potencjalnego kupcy jest zbyt krzykliwy, może z niego zrezygnować – wtedy otrzyma drobną lotkę montowaną na krawędzi fabrycznie wysuwanego spojlera.

Szlachetne wnętrze

Ręczna robota. Fotele i boczki drzwiowe obszywane są wysokiej jakości brązową skórą i wełną dziewiczą. Kierownica ma charakterystyczny dla tunera kształt ze spłaszczeniem u dołu i obszyta została brązowo-czarną skórą. Do tego aluminiowe pedały i wewnętrzne nakładki progowe z włókna węglowego. Całość dopełnia oczywiście wszechobecna podmiana loga Porsche na logo TechArt.

Widok kierowcy w TechArt Porsche 911 (992)
Widok kierowcy w TechArt Porsche 911 (992) © techart.de

Modyfikacje silnika

Fabryczny 3-litrowy, 450-konny motor Carrery 4S został wzmocniony do 510 KM i 610 Nm (o 80 Nm więcej niż standardowo). Co ciekawe, pełna moc dostępna jest tylko w trybach jazdy Sport i Sport Plus. W pozostałych trybach musimy zadowolić się fabrycznymi osiągami. TechArt postarał się także o odpowiednie brzmienie montując sportowy układ wydechowy ze sterowanymi klapami. Seryjne 911 (992) już jest dosyć nisko osadzone nad ziemią, jednak w Leonbergu postanowili obniżyć je jeszcze o 3 cm.

Ile trzeba zapłacić, aby zaparkować pod domem Carrerę 4S od TechArt-a? Niestety, pozostaje to tajemnicą.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/18] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥