Porsche 911 (991) Turbo już jedzie!
Poza odmianami GT3 oraz GT2 Turbo to najbardziej wyczekiwany wariant nowego Porsche 911 generacji 991. Wersje wspomagane turbosprężarką są w ofercie Porsche od 38 lat i zawsze są to najlepsze odmiany dla tych, którzy chcą być najszybsi w drogowych warunkach. Nie inaczej będzie tym razem.
27.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:03
Poza odmianami GT3 oraz GT2 Turbo to najbardziej wyczekiwany wariant nowego Porsche 911 generacji 991. Wersje wspomagane turbosprężarką są w ofercie Porsche od 38 lat i zawsze są to najlepsze odmiany dla tych, którzy chcą być najszybsi w drogowych warunkach. Nie inaczej będzie tym razem.
Oczywiście model Turbo bazuje na podstawowym Carrera i różni się tylko paroma dodatkami. Nadkola zostaną odrobinę poszerzone oraz - co najważniejsze - pojawią się większe wloty powietrza, które będą musiały nakarmić turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek, przepychającą tlen do 6 cylindrów jednostki typu bokser.
Będzie to silnik o pojemności 3,8 l, który w wersji wolnossącej napędza Carrerę S. Po zamontowaniu turbiny jego moc powinna wzrosnąć do około 520 KM. Całość będzie przekazywana na koła za pośrednictwem przekładni PDK lub nowej 7-biegowej skrzyni manualnej. Oczywiście wyposażeniem standardowym Porsche 911 Turbo będzie napęd na 4 koła.
Gdyby to nie wystarczyło, o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów będą martwiły się takie systemy, jak np. Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Stability Management (PSM), Porsche Torque Vectoring (PTV) czy Porsche Traction Management (PTM). Stylistycznie, poza wcześniej wspomnianymi szerszymi nadkolami oraz większymi wlotami powietrza, Porsche 911 Turbo wyróżniać się będzie zmienionym bodykitem oraz oczywiście tylnym skrzydłem.
Tym kierowcom, dla których 520 KM to nadal niezbyt wiele, warto wspomnieć, że na rynku pojawi się na pewno wersja Turbo S - w niej pod prawym pedałem kierowca będzie miał już 550 KM.
Źródło: Carscoop