Pięć nowych propozycji od Mugena, w tym Civic Type R
Mugen to bodaj najbardziej uznany i ceniony tuner Hondy, swoją droga fabryczny, który produkuje całą masę akcesoriów. Te nierzadko sprowadza się aż z Japonii, a są też wytwórcy, którzy tworzą ich kopie. Na salonie samochodowym w Tokio Mugen zaprezentuje pięć zmodyfikowanych po swojemu samochodów Hondy, w tym najnowszą Civic Type R.
30.12.2015 | aktual.: 02.10.2022 08:54
Z pięciu przygotowanych przez Mugena aut mamy cztery różne modele, z czego dwa kompletnie nas nie interesują, ponieważ nie ma i nigdy ich nie będzie na rynku europejskim. Chodzi o S660 – sportowego i lekkiego roadstera - oraz Stepwgn – nieznanego u nas vana. Natomiast warto przyjrzeć się propozycjom dla modeli Civic Type R oraz HR-V.
Niedawno prezentowaliśmy wizję tunera RevoZport, który jako jeden z pierwszych stworzył pakiet stylistyczno-aerodynamiczny dla najnowszego Civica Type R. Pomimo całej sympatii do Mugena twierdzimy, że japoński tuner wcale nie zrobił czegoś lepszego. Podobnie jak RevoZport poprawił po swojemu przednią aerodynamikę, ale nie modyfikując, lecz tworząc całkowicie nowy przedni zderzak z innym grillem. „Złamanie” maski… trudno powiedzieć, co ma na celu, ale średnio to wygląda. Poza tym, usunięto skrzela nad przednim nadkolem, które teraz ma bardziej wyraziste przetłoczenie/poszerzenie zaczynające się już od wlotu powietrza w przednim zderzaku. Poszerzenia wydłużono również dla tylnych nadkoli, które w tylnej części zakończono otworami.
Jak na firmę zajmującą się motorsportem przystało, w kwestii tylnej aerodynamiki pozostały tradycyjne rozwiązania. Dyfuzor ma klasyczny kształt, co uzyskano przez wyrzucenie z niego miejsca dla czterech końcówek wydechu. To rzecz jasna o trzy końcówki za dużo, więc Mugen pozostawił jedną okrągłą, tak jak być powinno. Cały tylny zderzak został zaprojektowany od podstaw. Podobnie jak tylne skrzydło, które z wersji fabrycznej przeobraziło się w klasyczny element aerodynamiczny z regulacją pochylenia płata. Na koniec warto wspomnieć o czarnych felgach i ich tradycyjnym wzorze. Z pewnością nie zabraknie też foteli i innych ozdobników wnętrza z logo Mugena, których na razie nie pokazano.
Druga propozycja może zainteresować właścicieli crossovera HR-V, który również debiutował w tym roku. Tu łatwiej zauważyć zmiany niż w i tak ekstremalnie wyglądającym, seryjnym Civicu Type R. Mugen wymienił zderzaki, progi i dodał duży spojler własnej konstrukcji, choć podobny do seryjnego. Ponadto przybyła jedna końcówka w układzie wydechowym. To, co wygląda naprawdę interesująco to lakier Premium Crystal Red Metallic, którego nie znajdziecie w palecie Hondy, choć jest podobny do fabrycznego Milano Red.