Poprawić doskonałe – tuning Hondy Civic Type R w wykonaniu RevoZport
Są samochody, które modyfikując łatwiej jest popsuć niż poprawić. Trudnego zadania podjęła się brytyjska firma RevoZport, która przygotowała zestaw modyfikacji nadwozia dla znudzonych oryginalnym wyglądem tego modelu.
19.12.2015 | aktual.: 02.10.2022 08:57
Nowa Honda Civic prezentuje się rewelacyjne, ale sportowa odmiana Type R jest prawdziwym dziełem sztuki zarówno od strony technicznej jak i stylistycznej. Jednak zawsze znajdą się niezadowoleni i zawsze znajdą się firmy chcące zaspokoić potrzeby takich osób. O tym, że niektóre samochody łatwiej popsuć niż poprawić z pewnością wie brytyjski RevoZport, dlatego podszedł do tematu modyfikacji wyglądu Civica Type R bardzo ostrożnie.
RevoZport proponuje dwa warianty modyfikacji. Jeden z nich polega na usunięciu fabrycznego skrzydła i zastąpieniu go niewielką listwą, która z pewnością też pełni jakąś funkcję z dziedziny aerodynamiki. Tylną część nadwozia zmienia również przygotowany specjalnie dla Type R nowy dyfuzor, w którym zmniejszono liczbę pionowych żeberek. Nieco inne są końcówki układu wydechowego. W przedniej części auta przeprojektowano splitter dodając na jego końcach pionowe stateczniki, a na zderzaku dodano małe skrzydełka zwane canards. Możemy je zobaczyć w samochodach wyścigowych, szczególnie turystycznych serii DTM. Zmienione są również nakładki otworów w przednich błotnikach tuż nad kołami, a dodatkowy otwór pojawił się również na masce. Ostatnim, obowiązkowym elementem każdego tuningu są nowe obręcze kół, które umówmy się, że tak jak pozostałe modyfikacje nie psują wyglądu Type R.
Drugi wariant modyfikacji polega na jeszcze innym ukształtowaniu splitera i wykonaniu innego otworu na masce. Pozostawiono skrzydełka na przednim zderzaku, natomiast przerobiono tylny spojler, który pozostał w formie dużego skrzydła umieszczonego nad tylnymi lampami, ale ten od RezoZport tworzy z nimi jedną całość. Boczne sekwencje zlewają się z lampami zasłaniając ich część, która ogólnie nie pełni żadnej funkcji. Ponadto cały jest lakierowany na czarno. Zachowano oryginalny kształt poziomego elementu modyfikując jednocześnie jego podpory. Dyfuzor pozostał taki sam jak w pierwszej wersji, a choć felgi mają niemal identyczny wzór, to nieznacznie różnią się grubością ramion. W obu wersjach progi, skrzydełka na przednim zderzaku i spliter wykonano z włókna węglowego.
Czy tuner zepsuł, czy poprawił wygląd Civica Type R? To pozostawiamy Waszej ocenie. Modyfikacje obejmują tylko wygląd zewnętrzny, ale czekamy na interesujące modyfikacje kompleksowe, które nie tylko zmienią wygląd auta, ale również jego osiągi. A te są imponujące już w serii, bo przednionapędowy hot hatch generuje z pierwszego, dwulitrowego silnika Hondy z turbodoładowaniem aż 310 KM i 400 Nm. Przekłada się to na przyspieszenie do setki w 5,7 s oraz prędkość maksymalną 270 km/h. I naszym zdaniem polem do popisu może być prędkość maksymalna, bo hot hatch osiągający 300 km/h to byłoby coś. Być może RevoZport ma w planach atak na prędkość maksymalną i stąd usunięcie oryginalnego skrzydła i poważne modyfikacje przedniego pakietu aerodynamicznego. Warto to wziąć pod uwagę, bo RevoZport to ekspert w dziedzinie aerodynamiki.