Peugeot wstrzymuje rozwój diesli. Skupi się na benzyniakach i hybrydach

Francuzi idą podobną drogą co Niemcy, spychając diesla na margines. Peugeot poinformował, że zawiesza rozwój silników wysokoprężnych, na rzecz jednostek benzynowych i hybryd.

Obraz
Aleksander Ruciński

Z pewnością wielu fanów silników na ropę zapłacze nad losem Peugeota. Nic dziwnego. Francuzi byli przecież naprawdę dobrzy w projektowaniu tego typu jednostek. Nie wszystko jednak stracone. Jak poinformował szef produktu Peugeota, Laurent Blanchet, decyzja nie jest ostateczna. Niewykluczone, że za jakiś czas firma jeszcze wróci do diesli.

Blanchet przyznał, że głównym powodem takiej decyzji jest niepewna przyszłość silników wysokoprężnych.

  • Postanowiliśmy poczekać i zobaczyć jak rynek zareaguje na ograniczenie oferty diesli. Gdy przyjdzie pora, podejmiemy decyzję, czy warto rozwijać tę technologię - powiedział przedstawiciel francuskiej marki. Nie wszystko jeszcze stracone. Wiele zależy teraz od samych klientów.

Warto zauważyć, że wstrzymanie rozwoju nowych jednostek wysokoprężnych nie jest jednoznaczne z ich wycofaniem z rynku. Te, które obecnie znajdują się w ofercie marki, pozostaną w gamie tak długo, jak będą spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Obecnie udział diesli w europejskiej sprzedaży wynosi około 36 proc., podczas gdy jeszcze rok temu, wartość ta sięgała prawie 50 proc.

Spadek zainteresowania tego typu napędem, spowodowany głównie aferą dieselgate, jest więc mocno zauważalny. Pytanie, jak ukształtuje się sytuacja za 4-5 lat.

  • Jeśli wówczas diesle będą stanowić 5 proc. rynku, sens ich produkcji stanie pod znakiem zapytania. Może się jednak zdarzyć, że chętnych na taki napęd będzie dużo więcej i opłaci się go rozwijać. Dziś tak naprawdę nikt nie wie, jak będzie - mówi Blanchet.

W najbliższych latach Francuzi skupią się na silnikach benzynowych i hybrydach. Podobnie zresztą jak większość konkurentów. Koniec diesla zdaje się być coraz bliżej. Nikt jednak nie ma jeszcze na tyle wiedzy i odwagi, by powiedzieć to z całą pewnością.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥