Tanie, proste i spalinowe. To prawdziwe hity sprzedaży

Małe samochody wciąż królują na Starym Kontynencie. Dacia Sandero wygrała z Renault Clio i Volkswagenem Golfem, zostając najpopularniejszym modelem w Europie w 2024 r.

Dacia Sandero Stepway TCe 110Dacia Sandero Stepway TCe 110
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Aleksander Ruciński

Mimo rosnącej popularności SUV-ów, Europejczycy nadal cenią kompaktowe hatchbacki. Według danych firmy badawczej Dataforce, Dacia Sandero sprzedała się w liczbie 270 111 egzemplarzy w Unii Europejskiej, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii, co stanowi wzrost o 14,3 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Renault Clio uplasowało się na drugim miejscu z wynikiem 216 569 sprzedanych sztuk (wzrost o 6,5 proc.), a Volkswagen Golf zajął trzecie miejsce z 216 549 egzemplarzami (wzrost o 17,5 proc.). Różnica między Clio a Golfem wyniosła zaledwie 20 samochodów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dacia Sandero - Stworzona pod LPG

Sukces Sandero wynika z atrakcyjnej ceny, przyzwoitego wyposażenia i prostego stylu. Samochód oferuje ekonomiczne silniki o pojemności 1,0 l, zarówno wolnossące, jak i turbodoładowane, które są wystarczające dla osób poszukujących taniego środka transportu. W niektórych krajach (w tym w Polsce) dostępna jest wersja z fabryczną instalacją LPG, co dodatkowo obniża koszty eksploatacji.

Dzięki sukcesowi swojego hatchbacka segmentu B, Dacia osiągnęła 4,5 proc. udziału w rynku EU+EFTA+UK, wyprzedzając Hyundai i Kia (po 4,1 proc.) oraz Forda, który spadł do poziomu 3,3 proc. Pełne zestawienie europejskiej sprzedaży znajdziecie poniżej.

Najpopularniejsze nowe auta w Europie w 2024 roku - top 10 

Model

Liczba sprzedanych

Zmiana rok do roku

Dacia Sandero

270 111

+14,3 proc.

Renault Clio

216 569

+6,5 proc.

Volkswagen Golf

216 549

+17,5 proc.

Tesla Model Y

210 484

-17,5 proc.

Volkswagen T-Roc

203 611

-1,5 proc.

Peugeot 208

199 820

+2,7 proc.

Volkswagen Tiguan

195 297

+12,1 proc.

Toyota Yaris Cross

194 512

+10,1 proc.

Skoda Octavia

182 801

+13,3 proc.

Toyota Yaris

180 806

+13,8 proc.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?