Osiągi jak Ferrari, ale w końcu to Maserati. SUV Levante może być najszybszym w klasie

SUV, który przyspiesza do setki w mniej niż 4 sekundy i mknie ponad 300 km/h? Jest z Włoch, ale nie mówimy o Alfie Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Maserati Levante Trofeo - chyba najszybszy SUV na świecie
Maserati Levante Trofeo - chyba najszybszy SUV na świecie
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

03.04.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:54

Mówimy tu o Maserati Levante Trofeo, wyposażone w silnik V8 turbo o mocy 590 KM! Jednostka o pojemności 3,8 litra rozwija też solidne 730 Nm w zakresie 2250-5000 obr./min. Ten demon na kołach rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,9 s, a prędkość maksymalna to ma przekraczać 300 km/h. Jest więc potencjalnie, ale jeszcze nie oficjalnie, najszybszym produkcyjnym SUV-em świata. Bentley Bentayga rozwija prędkość 301 km/h.

Maserati Levante Trofeo (2018)
Maserati Levante Trofeo (2018)© fot. mat. prasowe

Napęd Q4 Intelligent All-Wheel Drive ma przenosić moc na asfalt z najwyższą skutecznością, a pomagają w tym bezkompromisowo zestrojone amortyzatory pneumatyczne. Kierowca będzie miał do dyspozycji tryb Corsa, niedostępny w żadnej innej wersji Levante. Dodajmy do tego 22-calowe obręcze kół z ogumieniem sportowym i mamy konkurenta… Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio N-Ring.

Oba samochody charakteryzuje idealny rozkład masy 50:50, podobna moc (Stelvio 510 KM) i osiągi (Alfa oferuje 3,8 s do setki, ale rozpędza się do 283 km/h). Tylko jedno je dzieli – to Stelvio ma rekord na torze Nurburgring w kategorii SUV-ów, a Maserati nie. Czas do pobicia to 7:32 min.

Maserati Levante Trofeo (2018)
Maserati Levante Trofeo (2018)© fot. mat. prasowe

Nawet lakier nadwozia się zgadza – w obu autach posłużono się głęboką szarością, a i wnętrza są dość podobne. Wykończone ekskluzywnymi materiałami przywodzącymi na myśl samochody torowe. W Maserati jest to głęboka czerń.

Trzeba przyznać, że Włosi szybko odpowiedzieli na wyzwanie… Włochów. Warto też wspomnieć o niedawno zaprezentowanej nowości jaką jest Jaguar F-Pace SVR z silnikiem o mocy 550 KM. Brytyjski konkurent rozpędza się do 283 km/h, a pierwszą setkę ma osiągać po czasie 4,3 s.

Maserati Levante Trofeo (2018)
Maserati Levante Trofeo (2018)© fot. mat. prasowe

Produkcja Levante Trofeo rozpocznie się latem, ma być limitowana, ale nie wiemy na razie do ilu sztuk. Wiemy natomiast, że auto będzie oferowane na rynku północnoamerykańskim, a kiedy trafi do Europy? Na odpowiedź musimy pewnie poczekać do lata.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/22]
Źródło artykułu:WP Autokult
MaseratiMaserati Levantesegment j
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)