Dwóch gigantów ponownie łączy siły. Mogą dostać miliardy na fabryki

Spółka należąca m.in. do koncernu Stellantis i Mercedesa planuje domknąć gigantyczną umowę. Dzięki ogromnym pieniądzom możliwe będzie nie tylko rozbudowanie już działającej gigafabryki akumulatorów, ale również stworzenie kolejnych centrów tego typu.

Stellantis i Mercedes zabezpieczają miliardy na nowe fabryki bateriiStellantis i Mercedes zabezpieczają miliardy na nowe fabryki baterii
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Automotive Cells Company
Kamil Niewiński

Automotive Cells Company to spółka joint venture, która powstała jako efekt kooperacji czterech kluczowych udziałowców - produkującego baterie przedsiębiorstwa Saft, giganta energetycznego TotalEnergies, a także koncernu Stellantis i Mercedesa. Dzięki tej współpracy wszystkie firmy są w stanie o wiele sprawniej działać na rynku - w końcu większy budżet to większe możliwości.

Idealnym tego przykładem są najnowsze doniesienia, o których informuje Bloomberg. Okazuje się, że ACC ma właśnie znajdować się na finiszu uzyskiwania gigantycznego finansowania, które pozwoli na ekspansję sieci gigafabryk baterii do samochodów elektrycznych. Będą to kolejne ogromne projekty, na których czele wspólnie staną Stellantis i Mercedes.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak bardzo Izera będzie polska? "Mówimy o ogromnym wyzwaniu"

Według informatorów Bloomberga, ACC prowadzi obecnie rozmowy z bankami, a ostateczne potwierdzenie otrzymania dofinansowania ma być kwestią dni. Równocześnie nie powinniśmy z góry zakładać, że rozmowy te będą krótkie i proste, a przede wszystkim, że na 100 proc. zakończą się sukcesem. Mówimy bowiem o gigantycznych pieniądzach na poziomie 4,4 mld euro (ok. 19 mld zł).

Kluczowe dla całej transakcji ma być przede wszystkim wsparcie państwowych pożyczkodawców. I tu dochodzimy do planu koncernu Stellantis, Mercedesa i reszty firm zaangażowanych w konsorcjum. Wspomniane miliardy mają bowiem pójść przede wszystkim w rozbudowę istniejącej już fabryki we Francji, ale również budowę nowych zakładów w Niemczech oraz we Włoszech.

Stellantis i Mercedes zabezpieczają miliardy na nowe fabryki baterii
Stellantis i Mercedes zabezpieczają miliardy na nowe fabryki baterii © Materiały prasowe | Automotive Cells Company

Międzynarodowa inwestycja to oczywiście międzynarodowe zainteresowanie. ACC z pewnością będzie chciało liczyć na to, że europejskie państwa chcące jak najmocniej uniezależniać się od Azji w kontekście technologii elektrycznej, będą skore do pomocy przy uzyskiwaniu finansowania. Zapewne na dniach zobaczymy, czy rzeczywiście jest to skuteczny plan.

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.