Nowy Mercedes Klasy E wjeżdża do polskich salonów. Ile kosztuje?

Nowy Mercedes Klasy E oficjalnie zagościł w polskim konfiguratorze marki. Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji nadwozia i kilku opcji napędu. Niestety tanio nie jest.

Nowy Mercedes Klasy ENowy Mercedes Klasy E
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Aleksander Ruciński
8

Nowy Mercedes Klasy E - podstawowe dane techniczne

Najnowsza odsłona Klasy E ujrzała światło dzienne w kwietniu 2023 roku. Jest nie tylko nowocześniejsza, ale i nieco większa od poprzednika. Mierzy blisko 495 cm długości, 188 cm szerokości i 147 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast pokaźne 296 cm. Klienci mogą wybierać spośród klasycznych benzyniaków, diesli oraz hybryd typu plug-in, choć wiele zależy od wariantu nadwozia.

Nowy Mercedes Klasy E - ceny wersji napędowych

  • E 200 204 KM (+23 KM) - od 269 900 zł,
  • E 220 d 197 KM (+23 KM) - od 285 900 zł,
  • E 220 d 4MATIC 197 KM (+23 KM) - od 299 200 zł,
  • E 300 e 4MATIC 204 KM (+129 KM) - od 329 200 zł,
  • E 400 e 4MATIC 252 KM (+129 KM) - od 365 300 zł.

Powyższe kwoty dotyczą wersji sedan, chętni na kombi mają nieco mniejszy wybór i muszą przygotować się na większe wydatki:

  • E 200 Estate 204 KM (+23 KM) - od 282 000 zł,
  • E 220 d Estate 197 KM (+23 KM) - od 298 000 zł,
  • E 300 e Estate 204 KM (+129 KM) - od 328 000 zł.
Nowy Mercedes Klasy E
Nowy Mercedes Klasy E © Materiały prasowe | Mercedes-Benz

Tym, co nieco zaskakuje w wersji Estate jest brak napędu na cztery koła. Warto jednak pamiętać, że jest to pierwotna oferta, która z czasem zostanie z pewnością rozbudowana.

Jeśli chodzi o wyposażenie, Mercedes tradycyjnie oferuje opcje w formie pakietów. Do wyboru m.in. linia Exlusive za dodatkowe 10 074 zł, AMG wyceniana na 26 422 zł czy pakiet Night wyceniany na 6620 zł.

Wybrane dla Ciebie

Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nietypowy radiowóz. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Nietypowy radiowóz. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Uważaj za granicą. Opłaty są obowiązkowe, a błąd kosztowny
Uważaj za granicą. Opłaty są obowiązkowe, a błąd kosztowny
Przez Warszawę przeszły dwa żywioły. Na Air|Water pojęcie "za dużo Porsche" jest obce
Przez Warszawę przeszły dwa żywioły. Na Air|Water pojęcie "za dużo Porsche" jest obce