Nowy Lexus IS na pierwszych oficjalnych zdjęciach

Nowy Lexus IS na pierwszych oficjalnych zdjęciach

Nowy Lexus IS na pierwszych oficjalnych zdjęciach
Wojciech Kaczałek
10.01.2013 06:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:09

Trzecia generacja Lexusa IS zadebiutuje podczas Detroit Motor Show 2013. Model po raz pierwszy będzie dostępny również w wersji hybrydowej.

Lexus IS II jest wytwarzany od 2005 r. Po długiej obecności na rynku wreszcie doczeka się następcy. Potwierdziły się informacje podawane przez nas przy okazji publikacji zdjęć szpiegowskich, mówiące o tym, że nowa generacja sedana klasy premium będzie podobna do koncepcyjnego coupé LF-CC.

Studyjny model został ciepło przyjęty podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Lexus IS III przejął od LF-CC całkiem sporo. W oczy rzuca się przede wszystkim ogromna atrapa chłodnicy.

Nie przetrwały prototypowe reflektory, ale te w seryjnym aucie także wyglądają interesująco. Pod nimi zostały umieszczone światła do jazdy dziennej w kształcie litery "L".

Obraz

Do Lexusa LF-CC nawiązują również progi, których linia w tylnej części wędruje w górę i płynnie przechodzi w nachodzące na błotniki tylne lampy. Auto zachowało proporcje poprzednika. Ma łagodnie opadającą maskę i krótki tył.

Widoczny na zdjęciach samochód to wersja F SPORT. Standardowa odmiana będzie miała inny zderzak przedni i mniejszy grill.

Na razie nie dysponujemy danymi technicznymi Lexusa IS. Producent podał, że auto jest szersze i ma dłuższy rozstaw osi, co przyczyniło się do zwiększenia przestrzeni pasażerskiej oraz pojemności bagażnika (obecnie IS ma kufer o wielkości 398 l). Lexus twierdzi wręcz, że IS nie ma sobie równych w klasie, jeśli chodzi o miejsce na kolana w tylnym rzędzie.

Obraz

Wnętrze także odwołuje się do LF-CC, co widać po konstrukcji deski rozdzielczej. Tak samo jak LFA nowy IS nie będzie miał standardowego zegara prędkościomierza. Elektroniczny wyświetlacz pokazujący szybkość został wkomponowany w okrągłą tarczę obrotomierza.

Lexus podaje, że pozycja za kierownicą ma teraz bardziej przypominać tę z aut sportowych. Fotel kierowcy ma lepsze trzymanie boczne i jest bardziej komfortowy. Obniżona została pozycja bioder. Zmienił się także kąt pochylenia kierownicy.

IS będzie pierwszym Lexusem z elektrostatycznymi przełącznikami na pokładzie. Dzięki nim ustawienia klimatyzacji będzie można regulować, po prostu przesuwając palcem po odpowiednich liniach na konsoli środkowej.

Obraz

Lexus zapowiedział, że w Europie sedan na pewno będzie występował w odmianach IS 250 i IS 300h. Ta druga odmiana będzie miała napęd hybrydowy, dotychczas niestosowany w tym modelu.

Na jednym ze zdjęć na tylnej klapie widać znaczek IS 350. Konkretnych danych jeszcze nie mamy, ale możemy się więc spodziewać, że w gamie jednostek zobaczymy silniki V6 o pojemnościach 2,5 i 3,5 l i mocach ok. 200 i 300 KM. Hybryda ma mieć spalinowy, 4-cylindrowy motor 2,5 i rozwijać ok. 240 KM. Jednostki będą współpracować z 8-biegową skrzynią automatyczną.

Nowy Lexus IS zadebiutuje 15 stycznia w Detroit o 9:30 rano czasu lokalnego, czyli o 3:30 po południu czasu polskiego. Transmisję z premiery będziecie mogli obejrzeć na stronie www.lexus-global.com.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]

Źródło: LexusCarscoopWCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)