Nowe Renault Espace – van nowej generacji [wideo]

Nowe Renault Espace – van nowej generacji [wideo]

Nowe Renault Espace – van nowej generacji [wideo]
Wojciech Kaczałek
02.10.2014 15:06, aktualizacja: 08.10.2022 09:01

Renault Espace przekształciło się z normalnego pojazdu typu MPV w crossovera.

Samochód został wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Nowe Renault Espace ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości (producent nie podał jeszcze wartości co do milimetra). W porównaniu do poprzednika, samochód jest niższy o 63 mm. Rozstaw osi wynosi 2,88 mm i w stosunku do obecnego Grand Espace jest większy o 16 mm.

Crossover powstał oparciu o platformę CMF (Common Module Family). Część elementów zostało wykonanych z lekkich materiałów. Drzwi i maska są z aluminium. Tworzywo sztuczne o nazwie Noryl posłużyło do stworzenia aluminium przednich błotników, zaś tworzywo termoplastyczne do zbudowania elementów tylnej kanapy.

Obraz

Współczynnik oporu aerodynamicznego to 0,30. Auto może być wyposażone w felgi o średnicy 17-20 cali. Reflektory Full LED są standardem.

Do wyboru będą wersje 5- i 7-osobowa. Trzy fotele drugiego rzędu są identyczne i mają oferować taki sam komfort podróżowania. Bagażnik ma pojemność 660 l. Można go powiększyć do 2040 l. Fotele w drugim i trzecim rzędzie chowają się w podłodze. Można je składać z miejsca kierowcy korzystając z systemu multimedialnego R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala. Istnieje też możliwość złożenia foteli przy pomocy przycisków w bagażniku lub dźwigni znajdującej się z boku każdego siedzenia.

Wszystkie drzwi działają w trybie hands free. Bagażnik można otwierać i zamykać naciskając stopą na dźwignię pod zderzakiem. Kąt otwarcia klapy jest regulowany. Podróżujący mają do dyspozycji szereg schowków. Największy z nich to szuflada w desce rozdzielczej o pojemności 12 l. Pozostałe mają pojemność od 0,85 do 7,4 l.

Obraz

Renault podaje, że górna część oparcia obu przednich foteli (mają funkcję masażu) dostosowuje się do budowy ciała siedzącej osoby. W najbogatszej wersji Initiale Paris fotele przednie można regulować na dziesięć sposobów (zakres regulacji wzdłużnej wynosi 24 cm, długość siedziska można zmieniać w zakresie 6 cm).

Nowe Renault Espace otrzymało układ Multi-Sense. Odpowiada on za kontrolę nad systemem 4Control, elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układem kierowniczym, silnikiem, skrzynią biegów EDC, instrumentami pokładowymi, brzmieniem motoru oraz oprawę świetlną kabiny.

Kierowca ma do wyboru tryby jazdy: Eko, Komfort, Neutralny i Sport. Ustawienia można też personalizować. W zależności od trybu, podświetlenie kabiny zmienia kolor na zielony, niebieski, biały, czerwony lub fioletowy.

W gamie silnikowej znajdą się wyłącznie turbodoładowane jednostki napędowe o pojemności 1,6 l. Energy dCi 160 EDC z technologią Twin Turbo występuje w dwóch wariantach: 130 KM i 320 Nm oraz 160 KM i 380 Nm. Benzynowy motor Energy TCe 200 EDC generuje 200 KM i 260 Nm.

Obraz

Słabszy diesel współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Pozostałe motory z dwusprzęgłową przekładnią EDC z systemem sterowania Shift by Wire.

Espace posiada układ jezdny 4Control, czyli czterech kół skrętnych. Renault jest wyposażone w systemy ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, przekroczeniu bezpiecznej odległości między pojazdami, nadmiernej prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych, obiektach znajdujących się w martwym polu widzenia. Easy Park Assist pozwala na automatyczne wykonywanie manewrów parkowania równoległego, prostopadłego i skośnego.

Najbogatszą wersją Renault Espace będzie Initiale Paris. Poza wspomnianymi fotelami, odmiana ta wyróżnia się m.in. felgami o unikalnym wzorze, dodatkowymi oznaczeniami na karoserii i w kabinie, wykończeniem skórą Nappa, przyciemnianymi szybami oraz systemem audio BOSE.

Renault reinvents the Espace | Groupe Renault

Design birth of New Renault Espace // Genèse design du Nouveau Renault Espace

New Renault Espace in the eye of an Airbus designer | Groupe Renault

Nowe Renault Espace - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/43]

Renault Espace Initiale Paris - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/36]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)