Nowe Audi RS 3 już w Polsce. To potwór, który pożera Nürburgring jak (kiedyś) superauta

7:40. To liczba, która na prezentacji nowego RS 3 padała kilka razy. W takim czasie Zielone Piekło pokonał Veyron, Murcielago czy McLaren SLR. I w tyle tor przejechało też nowe dziecko Audi, które w przeciwieństwie do tamtych aut jest kompaktem.

Audi RS 3Audi RS 3
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Do 2033 roku Audi chce zrezygnować z produkcji aut spalinowych. Jednak nim ten moment nastąpi, Niemcy nie zwalniają tempa. Rodzina RS-ów doczekała się nowego członka i jest nim kolejne wcielenie kompaktowego RS 3. W porównaniu do poprzednika jest agresywniejsze, nowocześniejsze oraz – co najważniejsze – szybsze. I to jest szybsze tam, gdzie się liczy.

Audi RS 3
Audi RS 3 © Fot. Michał Zieliński

Jeszcze przed zdjęciem kamuflażu nowe RS 3 pobiło rekord Nürburgringu w klasie kompaktów. Kierujący wozem Frank Stippler wykręcił czas 7:40,748 minuty, czyli zbliżony do tego, jaki kiedyś oferowały tylko superauta. Jak to możliwe? Marcin Łobodziński zwracał uwagę na coraz lepszą nawierzchnię toru, ale też na moc i opony. Tutaj audi jechało na opcjonalncyh semi-slickach Pirelli P Zero Trofeo R.

Właśnie, moc. To ciekawy aspekt, bo w porównaniu do poprzednika wartość... nie wzrosła. Pod maską ciągle pracuje pięciocylindrowa jednostka o pojemności 2,5 l i ciągle generuje imponujące 400 KM, choć są one teraz dostępne od 5600 obr./min. Wzrósł za to moment obrotowy, który teraz sięgnął 500 Nm. Sprint do setki wynosi 3,8 s, a prędkość maksymalna może być ograniczona do nawet 290 km/h (w pakiecie Dynamic Plus z ceramicznymi hamulcami).

Audi RS 3
Audi RS 3 © Fot. Michał Zieliński

RS 3 jednak nie ma być królem prostych. Audi sięgnęło po mechanizm RS Torque Splitter, który ma efektywnie dozować moment pomiędzy kołami na łuku, by jak najszybciej pokonywać zakręty. Pojawił się też dwa nowe tryby jazdy: RS Torque Rear dla lubiących polatać bokami oraz RS Performance do osiągania jak najlepszych wyników na torze. To właśnie ten ostatni był włączony w aucie, które pobiło rekord Nürburgringu.

Nowe Audi RS 3 jest już dostępne w Polsce. Ceny startują od 275 tys. zł za wersję hatchback lub 284 tys. zł za Limousine. Dopłata do pakietu Dynamic Plus wynosi 10 910 zł i wymaga dokupienia ceramicznych hamulców za 27 400 zł.

Audi RS 3
Audi RS 3 © Fot. Michał Zieliński
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇