Nowe Audi A5 i S5 kontra stare - jak się zmieniło niemieckie coupé?

Audi A5 i S5 Coupé to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier ostatnich tygodni. Wielu komentujących jest rozczarowanych niewielkimi zmianami, jakie producent wprowadził w swoim modelu o sportowym charakterze. Postanowiliśmy w związku z tym porównać możliwie dokładnie wygląd pierwszej generacji A5 oraz S5 z ich najnowszymi wcieleniami i nałożyliśmy na siebie zdjęcia tych wozów. Efekt?

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Na porównaniu widać, że sylwetka A5 i S5 pozostała niezmieniona. Od boku różnice wydają się być kosmetyczne. Audi nieco inaczej wyprofilowało tył, a sporo zmian zaszło też z przodu. Tutaj Niemcy przestylizowali grill i światła. Maska schodzi też pod nieco innym kątem. Z resztą - przyjrzyjcie się temu porównaniu sami:

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Jeśli ktoś spodziewał się rewolucji, to, powiedzmy to szczerze - był naiwny. Czy powinniśmy dziwić się Audi? Absolutnie nie. Współcześnie rozpoznawalność produktu jest na wagę złota. Niemcy raz wykształcili swój język stylistyczny i prowadzą jedynie jego ewolucję, która, jak widać po najnowszym pokoleniu samochodów w postaci A4 i A5, potrwa jeszcze przynajmniej jedno pokolenie wozów.

Za ujednolicenie wyglądu swoich aut po uszach dostaje się teraz Audi, bo ta marka jako pierwsza dokonała tego współcześnie na taką skalę, obejmując właściwie absolutnie wszystkie modele jednym, nowoczesnym designem. W ślady tego producenta idą teraz też inni. Wystarczy spojrzeć na gamę modelową Mercedesa. Czy laik odróżni od siebie Klasy C, E i S na pierwszy rzut oka? Wątpliwe.

Nie staram się tu bronić Audi, bo różnorodność w motoryzacji jest potrzebna, jak w każdej innej dziedzinie, niemal tak samo bardzo, jak zdrowa konkurencja. Trzeba jednak zrozumieć, że samochód to produkt, którego świat rządzi się pewnymi prawami, których łamanie jest ryzykowne. Dlatego nie powinno nas dziwić, że Audi skorzystało ze sprawdzonego schematu, który odświeżyło i uzbroiło w nowe zabawki.

Ostatecznie głos należy jednak do Was - potencjalnych konsumentów. Dlatego zachęcam do dyskusji na temat stylistyki nowej generacji A5 i S5 w porównaniu z wyglądem wozu, który wkrótce opuści salony Audi.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów