Nowa Mazda 3 - KODO i SKYACTIV [aktualizacja]

Nowa Mazda 3 wyraźnie nawiązuje do innych nowych modeli z gamy japońskiego producenta, czyli 6 i CX-5. Kompakt ma przestronniejsze wnętrze, a do konstrukcji jego podzespołów wykorzystano technologie z serii SKYACTIV.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Zdjęcia i broszury z nową Mazdą 3 trafiały do mediów od miesięcy. Okazało się, że szpiegowskie fotografie faktycznie przedstawiały nowy kompakt z Japonii.

Podobnie jak Mazdy 6 i CX-5 kolejna generacja modelu 3 została narysowana zgodnie ze stylem KODO. Kompakt ma charakterystyczny grill z chromowaną poprzeczką biegnącą aż do reflektorów oraz mocno zarysowane błotniki.

Nowa Mazda 3 jest dłuższa od poprzedniczki o 5 mm i mierzy 4465 mm (lub 4460 mm, jeśli nie doliczymy ramek na tablice rejestracyjne). Auto jest niższe o 20 mm (1450 mm) i szersze o 30 mm (1795 mm). Rozstaw osi urósł z 2640 do 2700 mm. Bagażnik ma pojemność 350 l (+ 10 l w stosunku do poprzedniej Mazdy 3).

Obraz

SKYACTIV-Body to technologia, dzięki której Mazda 3 ma teraz o 30% sztywniejszą karoserię. Z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Mazda 3 będzie mogła zostać wyposażona w felgi w rozmiarze 16 lub 18 cali.

Mimo niżej poprowadzonego dachu nie ubyło przestrzeni nad głowami. Przybyło jej na szerokość na wysokości ramion. Osoby podróżujące z tyłu mogą liczyć na większy komfort dzięki wyższym oparciom kanapy i fotelom przednim zaprojektowanym tak, aby zapewnić więcej miejsca na nogi. Słupek przedni został przesunięty do tyłu o niemal 10 cm, co podobno sprawiło, że poprawiła się widoczność.

Obraz

W dość spokojnie stylizowanym wnętrzu centralne miejsce zajmuje ekran dotykowy. Mazda wyposażyła model 3 w wyświetlacz HUD. Japoński kompakt może mieć na pokładzie szereg systemów, w tym: automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania, ostrzegający przed nieplanowaną zmianą pasa ruchu czy informujący o pojazdach w martwym polu.

Działający do 30 km/h układ Smart City Brake Support w razie wykrycia przeszkody sam zacznie hamować. Mazdę 3 będzie też można wyposażyć w tempomat z radarem.

W gamie silnikowej auta (przynajmniej w USA, bo tej wersji dotyczy informacja prasowa) znajdą się trzy jednostki benzynowe (SKYACTIV-G) i jedna wysokoprężna (SKYACTIV-D). Podstawowym motorem będzie benzyniak 1,5 rozwijający 100 KM i 150 Nm. Kolejny jest silnik 2,0 w dwóch wersjach: 120 KM i 210 Nm lub 165 KM i 210 Nm. Wariant mocniejszy wykorzystuje system odzyskiwania energii i-ELOOP.

Jedyny diesel ma pojemność 2,2 l. Jego moc to 150 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm. Słabszy silnik benzynowy i jednostka wysokoprężna mogą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniową przekładnią automatyczną. Pozostałe motory będą występowały tylko w połączeniu ze skrzynią ręczną.

[aktualizacja 27 czerwca]

Mazda opublikowała szereg filmów prezentujących jej nowy model kompaktowy. Producent potwierdził, że w ofercie będzie także wersja sedan. W Japonii pojawi się odmiana hybrydowa. Nie wiadomo czy trafi ona na inne rynki.

All New 2014 Mazda3

Mazda3 Heritage

New 2014 Mazda3 Design

[aktualizacja 6 lipca]

Mazda 3 zadebiutowała tego samego dnia w kilku miastach świata, w tym w Nowym Jorku, Melbourne, Stambule, Petersburgu, Kolonii i Londynie. Poniżej zamieściliśmy filmy z prezentacji japońskiego kompaktu, dzięki którym możecie przyjrzeć się szczegółom samochodu.

2014 Mazda3 - walk around @ Launch Event, Cologne 26.6.2013

Car Tech - Smaller Mazda3 gets new tech

Inside the 2014 Mazda3

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/34] Źródło zdjęć: |

Źródło: AutoblogCarscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów