Nissan zapowiada nowego NV300

Nissan zapowiada przed premierą swój najnowszy model dostawczy średniej wielkości o nazwie NV300. Auto ma powstawać w fabryce w Sandouville, zlokalizowanej niedaleko Hawru we Francji.

Obraz
Marcin Łobodziński

W Sandouville dzięki temu modelowi produkcja ma się zwiększyć w ciągu najbliższych 10 lat o 100 tys. nowych pojazdów rocznie. Fabryka kosztująca alians Renault-Nissan 230 milionów euro, ma wytwarzać samochody dostawcze na rynek europejski. Na tej samej linii powstają już Renault Trafiki oraz Ople Vivaro. Nowy Nissan NV300 to ich techniczny bliźniak. Również nowego Fiata Talento, który ma uzupełnić gamę dostawczaków włoskiego koncernu o model, który zastąpi Scudo.

Obraz

Co wiemy o nowym Nissanie NV300 poza tym, że jest to tak naprawdę Renault Trafic X82? Przede wszystkim to, że wypełni on brakujące ogniwo w łańcuchu samochodów dostawczych pomiędzy lekkim NV200, a ciężkim NV400. Tego drugiego Nissan nie oferuje oficjalnie na polskim rynku. Jest odpowiednikiem Renault Mastera.

Nissan pokaże w pełnej krasie NV300 dopiero we wrześniu w Hanowerze, a pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią. Wiemy natomiast, że produkcja tego modelu trwa już od kilku miesięcy. Czy zwojuje polski rynek? Na pewno nie, ponieważ samochody użytkowe Nissana nigdy tego nie zrobiły i nie ma niczego, co miałoby to zmienić. Nie sądzę, by klientów przekonała pięcioletnia gwarancja z limitem 160 tys. km, która ma przechodzić również na kolejnych właścicieli. W Polsce na pewno nie będzie to karta przetargowa.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy widać wyraźnie ruch w segmencie średnich aut dostawczych. Jest to wynik kooperacji pomiędzy koncernem PSA a Toyotą w tej dziedzinie. Do tej pory producenci z Francji i Toyota współpracowali również z Fiatem, który wypadł z tej spółki gdy opracowano zupełnie nowy model (Citroen Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace). Fiat musiał znaleźć nowego dawcę, ponieważ sam nie produkuje tej klasy auta użytkowego. Zawiązał współpracę z aliansem Renault-Nissan, a konkretnie z Renault, które również przygotowało odświeżone auto konkurencyjne dla nowego produktu PSA.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam