Używany Nissan X-Trail I - typowe awarie i problemy

Jeśli szukacie miejskiego SUV-a, który bez problemu poradzi sobie z dotarciem do domu położonego za miastem, warto rozważyć zakup Nissana X-Trail. Inne auta tego segmentu, jak np. Toyota RAV4, mają już długi staż w segmencie kompaktowych SUV-ów, a X-Trail jest na rynku zaledwie od 11 lat.

Nissan X-Trail INissan X-Trail I
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Nissan
Artur Kuśmierzak

Nissan postawił w tym przypadku na bardzo prostą konstrukcję opartą na samonośnym nadwoziu zamkniętym. Samochód był oferowany z napędem na przód lub rozdzielanym przy pomocy sprzęgła wielopłytkowego napędem na obie osie.

Pierwsza generacja X-Trail zadebiutowała w 2000 roku, jednak do Europy pierwsze egzemplarze tego SUV-a trafiły rok później. W 2004 roku auto przeszło drobny facelifting, a w ofercie silnikowej pojawił się nieco mocniejszy motor diesla. Zmierzch pierwszej generacji X-Trail nastąpił w 2007 roku, kiedy to Nissan zaprezentował nową drugą już odmianę tego modelu. Samochód mógł być napędzany jednym z poniższych silników:

  • R4 16V 2,0 (140 KM)
  • R4 16V 2,5 (165 KM)
  • R4 16V 2,2 Di (114 KM)
  • R4 16V 2,2 dCi (136 KM)

Tym razem zaczniemy od diesli. Silnik 2,2 dCi montowany również w autach marki Renault boryka się z problemem zacierających się turbosprężarek i nietrwałych wtryskiwaczy, jednak w Nissanie został on uzbrojony w łańcuch rozrządu co poprawiło jego ogólną niezawodność. Falowanie obrotów i problem z odpalaniem zimnego silnika to awaria, za którą winę ponosi uszkodzony zawór SCV pompy wtryskowej bądź czujnik listwy wtryskiwaczy Common Rail.

Nissan X-Trail
Nissan X-Trail © mat. prasowe / Nissan

114-konny silnik Di to w pełni japońska konstrukcja, która jest bardziej trwała niż dCi, ale niezbyt dobrze radzi sobie z samochodem o takich gabarytach. Jednak i tu mogą pojawić się typowe dla nowoczesnych diesli usterki takie jak uszkodzenie dwumasowego koła zamachowego czy wtryskiwaczy tak jak ma to miejsce w przypadku motoru dCi. Jeżeli chodzi o jednostki benzynowe to oba warianty nie sprawiają większych problemów, jednak 140-konny motor R4 jest trochę za słaby aby sprawnie poruszać się tym autem dlatego lepiej wybrać nieco większy 2,5-litrowy wariant.

Jednak mimo swoich dobrych stron wszystkie silniki montowane X-Trail mają swój słaby punkt, jest nim stosunkowo nietrwały i rozciągający się łańcuch rozrządu. Łatwo jest też uszkodzić wahacze lub czujniki ABS-u. Zanik wspomagania podczas kręcenia kołem kierownicy świadczą o awarii elektroniki pompy wspomagania układu hamulcowego. Użytkownicy Nissana narzekają także na nieszczelny intercooler oraz słabą jakość łożysk zarówno kół przednich, jak i tylnych.

Nissan X-Trail
Nissan X-Trail © mat. prasowe / Nissan

Podsumowując, Nissan X-Trail I generacji to solidny SUV, który nie powinien sprawiać wiele problemów. Musimy się jednak liczyć z tym, że wybierając egzemplarz z silnikiem diesla będziemy musieli uporać się z kilkoma dość drogimi w naprawie awariami osprzętu jednostki napędowej. Najtańsze egzemplarze X-Trail znajdziemy na rynku aut używanych już za około 28 000 zł.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"