Rozwiązanie, które poprawia warunki pracy, by pracownicy przynosili dodatkowy zysk
Zła organizacja pracy, marnowanie czasu, wyrabianie zbędnych kilometrów na trasie od firmy do klienta i od klienta do firmy. Pracownicy mobilni są wyjątkowo często narażeni na zbyt duże obciążenie pracą. Z pomocą mogą przyjść nowe technologie.
Pracownik mobilny to z pozoru pracownik doskonały. W teorii powinien dawać każdej organizacji przewagę - dociera bezpośrednio do klienta, jest na pierwszej linii firmowego frontu. W razie potrzeby po prostu podróżuje i wykonuje swoje zadania. W świecie rozproszonych powiazań biznesowych jest to duży atut. Często jednak ten atut zamienia się w problem.
Pracownicy mobilni często są pomijani w codziennych analizach biznesu. Nie sprawdza się ich wydajności w codziennej pracy i przyciąga do zespołu. Nie bada się takich parametrów, które akurat w ich zadaniach są najważniejsze. A mobilny pracownik musi być doskonale… mobilny. Stąd na jego pracę wpływa zużycie paliwa, przestoje, godziny użytkowania pojazdu, efektywność tras i czasy obsługi klientów. Im mniej informacji o pracowniku mobilnym, tym gorsza jest jego praca. Im gorsza jest jego praca, tym mniej chce mu się pracować.
W końcu to właśnie pracownicy na koniec dnia - jeśli ich organizacje doświadczają ogólnych problemów ze skutecznością pracy, jej efektywnością i po prostu nie potrafią wykorzystać czasu - są narażeni na największe frustracje z tym związane. Nietypowe godziny pracy, słaba komunikacja pomiędzy centralą w pracownikiem w terenie, niedogodności związane z długim przebywaniem w samotności.
To wszystko odbija się na komforcie pracy pracowników. W świecie niskiego bezrobocia, rynku pracownika i trudności związanych ze znalezieniem specjalistów - to problemy, które po prostu trzeba szybko rozwiązywać. Tym bardziej, że wymagania klientów są coraz wyższe.
Badanie wykonane na zlecenie firmy dostarczającej technologie telematyczne - Verizon Connect - pokazuje, że o mobilnego pracownika trzeba po prostu dobrze dbać. Verizon Connect przeprowadził ankietę wśród 200 dyrektorów zarządzających przedsiębiorstwami z kadrą powyżej 250 pracowników. Wnioski?
Pracownicy mobilni, czyli ci, którzy docierają bezpośrednio do klienta z towarem i usługami, są zdecydowanie bardziej obciążeni pracą. Blisko 80 proc. ankietowanych przyznaje, że potrzeby klientów nie pokrywają się z taktyką firmy i technologiami dostępnymi dla pracowników mobilnych. Wniosek? By wciąż spełniać wyśrubowane wymagania kontrahentów, muszą pracować ciężej.
To dla firmy cenna informacja. Po pierwsze, sygnalizuje kolejny raz, że o komfort pracy mobilnego pracownika trzeba zadbać.
Po drugie, zagłębiając się w ogólne problemy organizacyjne, można próbować dowiedzieć się dokładnie, czego brakuje własnym pracownikom i co powoduje, że klienci są niezadowoleni lub mniej zadowoleni z naszych usług. Z samego wnętrza organizacji można wyciągnąć wiele istotnych danych.
W badaniach Verizon Connect aż 97 procent ankietowanych przyznało, że ich organizacja stoi przed licznymi biznesowymi wyzwaniami. Nie jest to akurat żadna niespodzianka - prowadzenie firmy po prostu nie jest łatwe. Połowa respondentów stwierdziła, że to właśnie zmiana oczekiwań klientów stanowiła dla nich wyzwanie.
Rozwiązanie problemów? Telematyka. To połączenie dwóch dziedzin nauki - telekomunikacji i informatyki. Termin jest głównie stosowany w odniesieniu do telematyki pojazdów, w której informacje o lokalizacji pojazdu są wykorzystywane w różnych aplikacjach biznesowych. Po co? Aby w ostatecznym rozrachunku pomóc właścicielom firm lepiej zarządzać flotą pracowników.
Technologie z zakresu telematyki umożliwiają wysyłanie, odbieranie i gromadzenie informacji dotyczących zdalnych obiektów (w tym przypadku pojazdów). Urządzenie rejestruje i raportuje różne aspekty dostępnych danych. Jednak wielu uważa, że telematyka po prostu pokazuje lokalizację pojazdu GPS - a to nie obejmuje nawet ułamka przydanych danych, które zapewnia telematyka. To wskazywanie najlepszych tras, optymalizacja spalania, informacje o stylu jazdy i wiele więcej.
W Polsce usługi z zakresu telematyki oferuje firma Verizon Connect. Jak wskazują jej przedstawiciele, "obecnie praktycznie nie ma ograniczeń co do różnych zastosowań telematyki".
Dlaczego? Powód jest oczywisty. Świat z każdym dniem staje się coraz bardziej połączony. Za pomocą kolejnej porcji danych menedżerowie floty mogą określić najważniejsze parametry pracy samochodu i kierowcy. Poznają jego prędkość, ale również stan silnika i dane dotyczących wymaganych przeglądów
Lepsze zarządzanie, to lepsza organizacja czasu pracy pracowników. To szybsze docieranie na miejsce zleceń i szybszy powrót. To też oczywista korzyść dla klientów. Na towar i usługę czekają krócej.
Telematyka jest nieocenionym sojusznikiem w poprawianiu codziennego funkcjonowania floty, upraszczaniu i przyspieszaniu procesów w celu szybszego wykonywania prac i zwiększania produktywności sprzętu. W Polsce liderem takich rozwiązań jest Verizon Connect.
Rozwiązania firmy zapewniają m.in. większe bezpieczeństwo kierowców i pojazdów, lepsze wykorzystanie zasobów oraz większą energooszczędność. Verizon Connect przekonuje, że przyszłość inteligentnej mobilności zaczyna się dziś. Technologia i łączność mogą zmienić każdą firmę nie do poznania. To jednak nie jest tylko czysty biznesowy zysk. To również nowości dla pracowników.
Partnerem treści jest marka Verizon Connect