Nierówne odstępy? Nie w Bugatti. Firma zatrudnia metrologa

Kiedy produkuje się samochody, które mają status kultowych, nie ma miejsca na kompromisy. Klient sporo płaci, więc nie powinien mieć powodów do narzekania – na przykład na nierówno spasowane elementy nadwozia. Dlatego Bugatti zatrudnia metrologa.

Położenie nie może różnic się nawet o milimetrPołożenie nie może różnic się nawet o milimetr
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bugatti
Tomasz Budzik

Gregoire Haller-Meyer to pracownik zakładu Bugatti. Nie montuje on jednak żadnej części samochodu. Jego rolą jest sprawdzanie, czy mający trafić do klienta egzemplarz jest doskonały. I ma do tego solidne podstawy. Gregoire Haller-Meyer jest z wykształcenia metrologiem i właśnie w takim charakterze pracuje w Bugatti. Jego obowiązkiem jest sprawdzenie, czy każda część karoserii i wnętrza auta została zamontowana dokładnie z planem.

Każdy egzemplarz poddawany jest wnikliwym pomiarom przy użyciu specjalistycznego sprzętu. "Jeśli położenie sąsiadujących ze sobą elementów różni się choćby o milimetr od założeń, muszę wychwycić taką zmianę, a następnie określić, dlaczego doszło do tego niedopatrzenia", tłumaczy Gregoire Haller-Meyer. Jak wyjaśnia, w przypadku elementów karoserii nawet tak niewielkie odstępstwo mogłoby prowadzić do powstawania nieprzewidzianych odgłosów podczas jazdy z bardzo wysoką prędkością.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zasięg topnieje jak lód. Cała prawda o elektrykach zimą

Mężczyzna w swojej pracy używa zarówno klasycznych, analogowych narzędzi, jak i nowoczesnych skanerów 3D. Takie urządzenie potrafi zmierzyć odległość z dokładnością do 0,005 mm. Na podstawie skanów odpowiednie oprogramowanie, wykorzystywane także w przemyśle lotniczym, przygotowuje pełny raport na temat precyzji złożenia danego samochodu. Jeśli coś się nie zgadza, pracownik Bugatti odtwarza proces złożenia danej części, by określić moment, w którym coś idzie niezgodnie z planem.

Taka dokładność ma być wizytówką Bugatti. Praca metrologa jest w przypadku tej ekskluzywnej marki niezwykle ważna i skomplikowana. Oprócz już dobrze znanego Chirona firma oferuje również modele limitowane, jak Centodieci, czy zupełne unikaty, jak La Voiture Noire.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟