Najtańsze SUV‑y i crossovery na polskim rynku. Zdziwisz się, jak mało tu aut z Chin
SUV-y i crossovery stopniowo wypierają klasyczne nadwozia, także w niższych segmentach rynku. Już nie trzeba mieć worka pieniędzy, by jeździć modnie wyglądającym autem. Poznajcie 11 najtańszych reprezentantów tego segmentu na polskim rynku.
Dacia Sandero Stepway - od 69 000 zł
Zwykłe Sandero jest obecnie najtańszym nowym autem w Polsce, a jego podniesiona wersja Stepway przoduje w kategorii crossoverów. Co więcej, Stepway - w przeciwieństwie do zwykłego Sandero - już w standardzie oferuje przyzwoite wyposażenie. Dostaniemy tu m.in. klimatyzację, bazowe multimedia czy czujniki parkowania. Silnik? Benzynowy 1.0 TCe 90 KM. Dokładając 1300 zł można mieć wersję z gazem.
Citroën C3 - od 69 900 zł
Najnowsza generacja C3 zdecydowanie urosła w górę, oferując bardzo przyzwoite 197 mm prześwitu i sporo przestrzeni w kabinie. Wszystko to w atrakcyjnej cenie poniżej 70 tys. zł. Za 69 900 zł dostaniemy benzynowy silnik 1.2 o mocy 100 KM, manualną klimatyzację i tylne czujniki parkowania.
Toyota Aygo X - od 71 900 zł
Obecność tego modelu w zestawieniu jest nieco naciągana. Toyota określa Aygo X mianem crossovera, lecz wymiary i proporcje niekoniecznie na to wskazują. Podobnie jak 13-centymetrowy prześwit. Nie zmienia to faktu, że auto wygląda bojowo i modnie. Za 71 900 zł dostaniemy silnik 1.0 o mocy 72 KM, manualną klimatyzację, multimedia Toyota Touch czy kamerę cofania.
MG ZS Classic - od 79 800 zł
ZS Classic to najtańszy "Chińczyk" w tym zestawieniu. Po wprowadzeniu następcy, MG postanowiło zostawić w ofercie stary model w atrakcyjnej cenie. Jego zaletą jest bez wątpienia czterocylindrowy silnik 1.5 o mocy 106 KM i bogate wyposażenie. 10-calowe multimedia, 17-calowe felgi, pełne światła LED, tempomat, czujniki parkowania i klimatyzacja - wszystko to dostaniemy w standardzie.
Dacia Duster - od 80 800 zł
Uwielbiany przez Polaków model nadal jest jedną z najlepiej wycenionych propozycji w swoim segmencie. Co więcej, już bazowo występuje z fabryczną instalacją LPG parowaną ze 100-konnym silnikiem 1.0. W standardzie dostaniemy też klimatyzację i tempomat. Chętni na więcej powinni sięgnąć po wersję Expression kosztującą 88 800 zł.
Citroën C3 Aircross - od 82 800 zł
Aircross to nic innego jak przedłużone wydanie wspomnianego wcześniej C3. Z długością 4395 mm i 444-litrowym bagażnikiem Aircross może z powodzeniem pełnić rolę auta rodzinnego. Najtańsza wersja You występuje ze światłami LED, manualną klimatyzacją, tylnymi czujnikami parkowania i tempomatem. Za napęd odpowiada 100-konny silnik 1.2.
Kia Stonic - od 84 900 zł
Popularny mieszczuch Kii przez lata mocno podrożał. Obecnie trzeba na niego wydać minimum 84 900 zł. W zamian dostaniemy benzynowy silnik 1,2 o mocy 79 KM i przyzwoite wyposażenie obejmujące m.in. klimatyzację, tempomat, 8-calowe multimedia czy 16-calowe felgi aluminiowe.
BAIC Beijing 3 - od 84 900 zł
Druga najtańsza propozycja z Chin, tak jak MG, kusi silnikiem 1.5 - w tym wypadku doładowanym, o mocy 136 KM. Co ciekawie, za dopłatą w wysokości 4228 zł można wzbogacić go o instalację LPG. Wyposażenie standardowe jest imponujące. Dostajemy m.in. bezkluczykowy dostęp, kamerę cofania, światła LED, 17-calowe felgi, klimatyzację czy 8-calowe multimedia.
Renault Captur - od 88 900 zł
Captur ostatnio delikatnie podrożał, lecz wciąż jest jednym z najlepiej wycenionych SUV-ów na polskim rynku. Bazową wersję Evolution z silnikiem TCe 90 kupimy już za 88 900 zł, a za dodatkowe 600 zł możemy mieć 100-konną wersję z LPG. W standardzie dostaniemy klimatyzację, 17-calowe felgi, czujniki parkowania z tyłu, światła LED, kamerę cofania czy multimedia z 10,4-calowym ekranem.
Škoda Kamiq - od 89 900 zł
Kamiq to mały-duży samochód, który mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych zachwyca przestrzenią w kabinie. Da się go kupić za mniej niż 90 tys. zł, pod warunkiem, że wybierzemy bazową wersję Essence z 95-konnym silnikiem 1.0, klimatyzacją, czujnikami parkowania z tyłu, światłami LED, 16-calowymi felgami aluminiowymi oraz multimediami o przekątnej 8,25 cala.
KGM Tivoli - od 89 900 zł
KGM (dawniej SsangYong) kusi modelem Tivoli z mocnym silnikiem 1.5 o mocy 163 KM dostępnym już w standardzie. Wyposażenie podstawowej wersji Joy też nie rozczarowuje. Standardem są m.in. przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, multimedia z ekranem 10,25 cala i nawigacją, tempomat, klimatyzacja czy 16-calowe felgi aluminiowe.
*Kwoty przedstawione w artykule są oficjalnymi cenami z cenników lub konfiguratorów producentów. Nie uwzględniają rabatów czy promocji.