Najtańsze SUV‑y i crossovery na polskim rynku. Zdziwisz się, jak mało tu aut z Chin

SUV-y i crossovery stopniowo wypierają klasyczne nadwozia, także w niższych segmentach rynku. Już nie trzeba mieć worka pieniędzy, by jeździć modnie wyglądającym autem. Poznajcie 11 najtańszych reprezentantów tego segmentu na polskim rynku.

Dacia Sandero Stepway TCe 110
Dacia Sandero Stepway TCe 110
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
1 / 12

Dacia Sandero Stepway - od 69 000 zł

Sandero Stepway w bazowym wydaniu
Sandero Stepway w bazowym wydaniu© Materiały prasowe | Dacia
2 / 12

Dacia Sandero Stepway - od 69 000 zł

Sandero Stepway w bazowym wydaniu
Sandero Stepway w bazowym wydaniu© Materiały prasowe | Dacia

Zwykłe Sandero jest obecnie najtańszym nowym autem w Polsce, a jego podniesiona wersja Stepway przoduje w kategorii crossoverów. Co więcej, Stepway - w przeciwieństwie do zwykłego Sandero - już w standardzie oferuje przyzwoite wyposażenie. Dostaniemy tu m.in. klimatyzację, bazowe multimedia czy czujniki parkowania. Silnik? Benzynowy 1.0 TCe 90 KM. Dokładając 1300 zł można mieć wersję z gazem.

3 / 12

Citroën C3 - od 69 900 zł

Citroën C3 w bazowym wydaniu
Citroën C3 w bazowym wydaniu© Materiały prasowe | Citroën

Najnowsza generacja C3 zdecydowanie urosła w górę, oferując bardzo przyzwoite 197 mm prześwitu i sporo przestrzeni w kabinie. Wszystko to w atrakcyjnej cenie poniżej 70 tys. zł. Za 69 900 zł dostaniemy benzynowy silnik 1.2 o mocy 100 KM, manualną klimatyzację i tylne czujniki parkowania.

4 / 12

Toyota Aygo X - od 71 900 zł

Bazowa Toyota Aygo X
Bazowa Toyota Aygo X© Materiały prasowe | Toyota

Obecność tego modelu w zestawieniu jest nieco naciągana. Toyota określa Aygo X mianem crossovera, lecz wymiary i proporcje niekoniecznie na to wskazują. Podobnie jak 13-centymetrowy prześwit. Nie zmienia to faktu, że auto wygląda bojowo i modnie. Za 71 900 zł dostaniemy silnik 1.0 o mocy 72 KM, manualną klimatyzację, multimedia Toyota Touch czy kamerę cofania.

5 / 12

MG ZS Classic - od 79 800 zł

MG ZS Classic
MG ZS Classic© Materiały prasowe | MG

ZS Classic to najtańszy "Chińczyk" w tym zestawieniu. Po wprowadzeniu następcy, MG postanowiło zostawić w ofercie stary model w atrakcyjnej cenie. Jego zaletą jest bez wątpienia czterocylindrowy silnik 1.5 o mocy 106 KM i bogate wyposażenie. 10-calowe multimedia, 17-calowe felgi, pełne światła LED, tempomat, czujniki parkowania i klimatyzacja - wszystko to dostaniemy w standardzie.

6 / 12

Dacia Duster - od 80 800 zł

Dacia Duster Essential
Dacia Duster Essential© Materiały prasowe

Uwielbiany przez Polaków model nadal jest jedną z najlepiej wycenionych propozycji w swoim segmencie. Co więcej, już bazowo występuje z fabryczną instalacją LPG parowaną ze 100-konnym silnikiem 1.0. W standardzie dostaniemy też klimatyzację i tempomat. Chętni na więcej powinni sięgnąć po wersję Expression kosztującą 88 800 zł.

7 / 12

Citroën C3 Aircross - od 82 800 zł

Citroën C3 Aircross You
Citroën C3 Aircross You© Materiały prasowe | Citroën

Aircross to nic innego jak przedłużone wydanie wspomnianego wcześniej C3. Z długością 4395 mm i 444-litrowym bagażnikiem Aircross może z powodzeniem pełnić rolę auta rodzinnego. Najtańsza wersja You występuje ze światłami LED, manualną klimatyzacją, tylnymi czujnikami parkowania i tempomatem. Za napęd odpowiada 100-konny silnik 1.2.

8 / 12

Kia Stonic - od 84 900 zł

Kia Stonic
Kia Stonic© Materiały prasowe

Popularny mieszczuch Kii przez lata mocno podrożał. Obecnie trzeba na niego wydać minimum 84 900 zł. W zamian dostaniemy benzynowy silnik 1,2 o mocy 79 KM i przyzwoite wyposażenie obejmujące m.in. klimatyzację, tempomat, 8-calowe multimedia czy 16-calowe felgi aluminiowe.

9 / 12

BAIC Beijing 3 - od 84 900 zł

BAIC Beijing 3
BAIC Beijing 3© Materiały prasowe

Druga najtańsza propozycja z Chin, tak jak MG, kusi silnikiem 1.5 - w tym wypadku doładowanym, o mocy 136 KM. Co ciekawie, za dopłatą w wysokości 4228 zł można wzbogacić go o instalację LPG. Wyposażenie standardowe jest imponujące. Dostajemy m.in. bezkluczykowy dostęp, kamerę cofania, światła LED, 17-calowe felgi, klimatyzację czy 8-calowe multimedia.

10 / 12

Renault Captur - od 88 900 zł

Renault Captur Evolution
Renault Captur Evolution© Materiały prasowe | Renault

Captur ostatnio delikatnie podrożał, lecz wciąż jest jednym z najlepiej wycenionych SUV-ów na polskim rynku. Bazową wersję Evolution z silnikiem TCe 90 kupimy już za 88 900 zł, a za dodatkowe 600 zł możemy mieć 100-konną wersję z LPG. W standardzie dostaniemy klimatyzację, 17-calowe felgi, czujniki parkowania z tyłu, światła LED, kamerę cofania czy multimedia z 10,4-calowym ekranem.

11 / 12

Škoda Kamiq - od 89 900 zł

Škoda Kamiq Essence
Škoda Kamiq Essence© Materiały prasowe | Škoda

Kamiq to mały-duży samochód, który mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych zachwyca przestrzenią w kabinie. Da się go kupić za mniej niż 90 tys. zł, pod warunkiem, że wybierzemy bazową wersję Essence z 95-konnym silnikiem 1.0, klimatyzacją, czujnikami parkowania z tyłu, światłami LED, 16-calowymi felgami aluminiowymi oraz multimediami o przekątnej 8,25 cala.

12 / 12

KGM Tivoli - od 89 900 zł

KGM Tivoli
KGM Tivoli© Materiały prasowe | KGM

KGM (dawniej SsangYong) kusi modelem Tivoli z mocnym silnikiem 1.5 o mocy 163 KM dostępnym już w standardzie. Wyposażenie podstawowej wersji Joy też nie rozczarowuje. Standardem są m.in. przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, multimedia z ekranem 10,25 cala i nawigacją, tempomat, klimatyzacja czy 16-calowe felgi aluminiowe.

*Kwoty przedstawione w artykule są oficjalnymi cenami z cenników lub konfiguratorów producentów. Nie uwzględniają rabatów czy promocji.

Komentarze (9)