Najtańsze nowe diesle. Takich samochodów w Polsce jest już niewiele
Jeszcze dekadę temu zdecydowana większość aut była dostępna zarówno z silnikiem benzynowym, jak i Diesla. Dziś jest zupełnie inaczej. Jednostki wysokoprężne stanowią absolutny margines, a ci, którzy chcą takie auto, muszą przygotować się na wydatki.
Renault Kangoo 1.5 dCi 95 KM - od 120 900 zł
Najtańszym nowym autem osobowym z silnikiem Diesla dostępnym na polskim rynku jest obecnie Renault Kangoo. Za 120 900 zł dostaniemy 5-osobowego kombivana z 95-konnym silnikiem 1.5 dCi i manualną skrzynią biegów. Niestety wyposażenie bazowej wersji Equlibre nie jest zbyt bogate. Obejmuje oczywistości takie jak manualna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, oświetlenie LED czy podstawowe systemy wsparcia kierowcy.
Volkswagen Golf 2.0 TDI 116 KM - od 123 390 zł
Koncern Volkswagena zawsze mocno stał dieslami i nadal tak jest. Wiele modeli VAG jest dostępnych z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym, a w kwestii ceny najkorzystniej spośród nich wypada Golf. Za nieco ponad 123 tys. zł możemy kupić pięciodrzwiowego hatchbacka w wersji wyposażenia "Golf" obejmującej m.in. światła LED, wielofunkcyjną kierownicę, systemy wsparcia kierowcy, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, cyfrowe zegary czy 1-strefową klimatyzację.
Škoda Octavia 2.0 TDI 116 KM - od 126 200 zł
Nieco droższą, ale i większą alternatywą dla Golfa, dostępną z identycznym napędem, jest Škoda Octavia. Bazowa wersja Essence wyceniana na 126 200 zł oferuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, cyfrowy zestaw wskaźników, oświetlenie LED Basic, automatyczną, dwustrefową klimatyzację oraz multimedia z 10-calowym ekranem.
Opel Combo Combi 1.5 Diesel 102 KM - od 126 900 zł
Opel w przeciwieństwie do bratniego Citroëna Berlingo, wciąż jest dostępny w osobowym wydaniu z silnikami spalinowymi. Jedną z opcji stanowi 1,5-litrowy diesel o mocy 102 KM. Chętni na taki wariant muszą przygotować minimum 126 900 zł. W zamian dostaną m.in. manualną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, podstawowe multimedia, tylne czujniki parkowania czy światła dzienne LED.
Peugeot 308 BlueHDI 130 KM EAT8 - od 128 600 zł
Na tle wymienionych wcześniej konkurentów oferta Peugeota wydaje się naprawdę atrakcyjna. Dlaczego? Ponieważ już w standardzie dostajemy automatyczną, 8-stopniową przekładnię i całkiem niezłe wyposażenie. Wersja Style oferuje m.in. akustyczną przednią szybę, bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, oświetlenie EcoLED, 10-calowe multimedia, 16-calowe felgi aluminiowe oraz adaptacyjny tempomat. Do tego jest to najmocniejszy diesel w tym budżetowym zestawieniu.
Seat Leon 2.0 TDI 115 KM - od 131 600 zł
Trzecia propozycja koncernu Volkswagena pochodzi z Hiszpanii i - przynajmniej standardowo według cennika - jest najdroższa. Tak jak w Octavii i Golfie, bazowy diesel jest parowany z 6-biegową skrzynią manualną, a wyposażenie wypada nieźle. Można liczyć na tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, trzystrefową klimatyzację automatyczną, bezkluczykowe uruchamianie samochodu, 16-calowe felgi aluminiowe, oświetlenie LED i multimedia z ekranem o przekątnej 10,4 cala.
*Kwoty przedstawione w artykule pochodzą z oficjalnych cenników lub konfiguratorów importerów i nie uwzględniają ewentualnych promocji.