Najtańsze nowe diesle. Takich samochodów w Polsce jest już niewiele

Renault Kangoo
Renault Kangoo
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

Jeszcze dekadę temu zdecydowana większość aut była dostępna zarówno z silnikiem benzynowym, jak i Diesla. Dziś jest zupełnie inaczej. Jednostki wysokoprężne stanowią absolutny margines, a ci, którzy chcą takie auto, muszą przygotować się na wydatki.

1 / 6

Renault Kangoo 1.5 dCi 95 KM - od 120 900 zł

Renault Kangoo
Renault Kangoo© Autokult

Najtańszym nowym autem osobowym z silnikiem Diesla dostępnym na polskim rynku jest obecnie Renault Kangoo. Za 120 900 zł dostaniemy 5-osobowego kombivana z 95-konnym silnikiem 1.5 dCi i manualną skrzynią biegów. Niestety wyposażenie bazowej wersji Equlibre nie jest zbyt bogate. Obejmuje oczywistości takie jak manualna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, oświetlenie LED czy podstawowe systemy wsparcia kierowcy.

2 / 6

Volkswagen Golf 2.0 TDI 116 KM - od 123 390 zł

Zrzut ekranu z konfiguratora Volkswagena
Zrzut ekranu z konfiguratora Volkswagena© Volkswagen

Koncern Volkswagena zawsze mocno stał dieslami i nadal tak jest. Wiele modeli VAG jest dostępnych z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym, a w kwestii ceny najkorzystniej spośród nich wypada Golf. Za nieco ponad 123 tys. zł możemy kupić pięciodrzwiowego hatchbacka w wersji wyposażenia "Golf" obejmującej m.in. światła LED, wielofunkcyjną kierownicę, systemy wsparcia kierowcy, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, cyfrowe zegary czy 1-strefową klimatyzację.

3 / 6

Škoda Octavia 2.0 TDI 116 KM - od 126 200 zł

Škoda Octavia Essence
Škoda Octavia Essence© Materiały prasowe

Nieco droższą, ale i większą alternatywą dla Golfa, dostępną z identycznym napędem, jest Škoda Octavia. Bazowa wersja Essence wyceniana na 126 200 zł oferuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, cyfrowy zestaw wskaźników, oświetlenie LED Basic, automatyczną, dwustrefową klimatyzację oraz multimedia z 10-calowym ekranem.

4 / 6

Opel Combo Combi 1.5 Diesel 102 KM - od 126 900 zł

Opel Combo Combi Edition Plus
Opel Combo Combi Edition Plus© Konfigurator Opla

Opel w przeciwieństwie do bratniego Citroëna Berlingo, wciąż jest dostępny w osobowym wydaniu z silnikami spalinowymi. Jedną z opcji stanowi 1,5-litrowy diesel o mocy 102 KM. Chętni na taki wariant muszą przygotować minimum 126 900 zł. W zamian dostaną m.in. manualną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, podstawowe multimedia, tylne czujniki parkowania czy światła dzienne LED.

5 / 6

Peugeot 308 BlueHDI 130 KM EAT8 - od 128 600 zł

Peugeot 308 Style
Peugeot 308 Style© Zrzut ekranu z konfiguratora Peugeot

Na tle wymienionych wcześniej konkurentów oferta Peugeota wydaje się naprawdę atrakcyjna. Dlaczego? Ponieważ już w standardzie dostajemy automatyczną, 8-stopniową przekładnię i całkiem niezłe wyposażenie. Wersja Style oferuje m.in. akustyczną przednią szybę, bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, oświetlenie EcoLED, 10-calowe multimedia, 16-calowe felgi aluminiowe oraz adaptacyjny tempomat. Do tego jest to najmocniejszy diesel w tym budżetowym zestawieniu.

6 / 6

Seat Leon 2.0 TDI 115 KM - od 131 600 zł

Seat Leon Style
Seat Leon Style© zrzut ekranu z konfiguratora Seata

Trzecia propozycja koncernu Volkswagena pochodzi z Hiszpanii i - przynajmniej standardowo według cennika - jest najdroższa. Tak jak w Octavii i Golfie, bazowy diesel jest parowany z 6-biegową skrzynią manualną, a wyposażenie wypada nieźle. Można liczyć na tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, trzystrefową klimatyzację automatyczną, bezkluczykowe uruchamianie samochodu, 16-calowe felgi aluminiowe, oświetlenie LED i multimedia z ekranem o przekątnej 10,4 cala.

*Kwoty przedstawione w artykule pochodzą z oficjalnych cenników lub konfiguratorów importerów i nie uwzględniają ewentualnych promocji.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (10)