Najlepsze opony zimowe do aut kompaktowych. Przetestowali rozmiar 205/55 R16 H 

Nie tak dawno pisałem o tym, że Michelin zadeklarował produkcję opon o zwiększonej wytrzymałości, które będą zachowywały dobre parametry na długim dystansie. W najnowszym teście ADAC opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16 H okazało się, że dotrzymali słowa. A jak wypadła ich opona na tle konkurencji?

Opony zimowe do samochodów kompaktowych to w Niemczech popularnyOpony zimowe do samochodów kompaktowych to w Niemczech popularny produkt.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Skoda Polska
Marcin Łobodziński

Trwałość ogumienia to jeden z kluczowych parametrów praktycznych, który rzadko ma istotny wpływ na ocenę w testach. Decyduje o tym, kiedy wymienimy opony na nowe i o tym, jak będą spisywały się np. po dwóch czy trzech sezonach. To właśnie na tym skupiła się ostatnio marka Michelin, która zadeklarowała, że ich ogumienie wytrzyma dłużej, ale z zachowaniem dobrych właściwości.

Tymczasem we wszelakich rankingach testuje się nowe ogumienie, a trwałość jest tylko jednym z kryteriów wpływających na końcowy wynik. Tak było i tym razem. W testach ADAC za potencjalnie najbardziej trwałą uznano oponę Michelin Alpin 6, której wyliczono 53 200 km przebiegu. Dla porównania, najniższą trwałość wyliczono dla opony Verdestein Wintrac i to jest tylko 33 400 km. Oznacza to, że na ogumieniu Michelina pojeździmy jeszcze ok. 20 tys. km od momentu, kiedy opony Verdesteina musiałyby być wymienione na nowe.

Wybrane dla Ciebie
Drakońskie kary dla kierowców coraz bliżej. Sejm przegłosował zmiany
Drakońskie kary dla kierowców coraz bliżej. Sejm przegłosował zmiany
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada