Poradniki i mechanikaNajlepsze ogumienie zimowe do kompaktowych SUV-ów. Sprawdzili rozmiar 215/55 R 17V

Najlepsze ogumienie zimowe do kompaktowych SUV‑ów. Sprawdzili rozmiar 215/55 R 17V

Opony zimowe nie mają łatwo od kilku lat, ponieważ mocnym graczem jest obecnie opona całoroczna. Producenci sporo pracowali nad parametrami, by dopasować ogumienie do zmieniających się warunków. Dlatego i stawka tegorocznego rankungu ADAC dość mocno się pomieszała, a zwycięzcą zostały opony produkowane w Polsce.

Kompaktowe SUV-y i crossovery to popularny segment aut.
Kompaktowe SUV-y i crossovery to popularny segment aut.
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

24.09.2024 | aktual.: 14.10.2024 20:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Technologia w ogumieniu zimowym zmienia się z roku na rok i zimówkom coraz bliżej do opon całorocznych. Dobre opony na zimę to już nie opony, które najlepiej radzą sobie na śniegu, jak to było dekadę temu. Teraz dobra zimówka musi przede wszystkim radzić sobie na mokrej nawierzchni, ale i na suchej, choć w niskich temperaturach. Musi być też gotowa na poranne przymrozki, ale też breję pośniegową.

Producenci ogumienia stają na głowie, by zainteresować klientów oponami zimowymi. Jednak zmieniające się wymagania sprawiły, że w testach opon można zaobserwować spore zmiany w stawce. W niemieckim teście ADAC to, co zwróciło moją uwagę, to powrót do dobrej formy firmy Semperit, ale i zadyszka takich marek jak Pirelli czy Continental.

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.

test oponopony zimowetest opon zimowych