Najlepsza fabia w historii? Tak Škoda świętuje 120 lat w rajdach

Škoda Fabia niebawem doczeka się zupełnie nowej odsłony. Zanim to się stanie, na rynek trafi jednak 12 wyjątkowych sztuk opartych na trzeciej, schodzącej generacji. Mowa o wersji Rally2 Evo Edition 120, czyli rajdówce stworzonej na specjalną okazję.

To ostateczne wcielenie rajdowej Fabii, a przy okazji pożegnanie z obecną generacją modelu.
To ostateczne wcielenie rajdowej Fabii, a przy okazji pożegnanie z obecną generacją modelu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Skoda
Aleksander Ruciński

16.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:15

Czeska marka świętuje w tym roku 120 lat obecności w rajdach. Stąd liczba w nazwie ostrego wydania Fabii, będącego niczym innym jak współczesnym pojazdem gotowym do rywalizacji na wymagających oesach.

Za bazę posłużyła tu dobrze znana rajdowa wersja Rally2 Evo, która została doposażona o kilka dodatków charakterystycznych wyłącznie dla edycji specjalnej. Każdy z 12 egzemplarzy będzie wyróżniał się specjalnym, biało-zielonym malowaniem, magnezowymi felgami i dodatkowym oświetleniem LED zamontowanym nad atrapą chłodnicy i w zderzaku.

Klienci mogą też liczyć na torby i futerały przydatne w przechowywaniu rajdowego wyposażenia, jak również pojemniki na płyny wykorzystywane w pojeździe oraz przez kierowców i pilotów. Wisienką na torcie będzie plakietka z oznaczeniem numeru egzemplarza, a także model w skali 1:18 idealnie odzwierciedlający prawdziwy pierwowzór.

Skoda Fabia Rally2 Evo Edition 120 (2021)
Skoda Fabia Rally2 Evo Edition 120 (2021)© mat. prasowe / Skoda

To bez wątpienia miłe dodatki, lecz klientów z pewnością bardziej zainteresuje specyfikacja techniczna. Na tym polu również wprowadzono kilka zmian, jak wydajniejszy intercooler, nowy kolektor wydechowy, zmieniony rozrząd, a także oprogramowanie silnika. Wszystko to ma owocować lepszą reakcją na gaz i dodatkową mocą - 291 KM zamiast 287 KM.

Inżynierowie Škody popracowali też nad podwoziem stosując dodatkowe wzmocnienia w tylnym zawieszeniu i poprawiając chłodzenie tylnych hamulców. Producent nie ukrywa, że ta konkretna specyfikacja nadaje się głownie na asfalt, choć chcący jeździć po luźnych nawierzchniach mogą zdecydować się na inną konfigurację.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)