Nadchodzi Renault Megane R.S. Trophy. Potężny moment obrotowy trafi na przednią oś
Niedługo po debiucie nowego Renault Megane R.S. dział Renault Sport przygotował topową i na chwilę obecną najmocniejszą wersję Trophy. Silnik podkręcono do 300 KM, dzięki czemu jest to jeden z najmocniejszych przednionapędowych hot hatchy na rynku.
19.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:48
I niebawem będzie już w absolutnie ścisłej czołówce, gdy Seat wyprzeda wszystkie egzemplarze limitowanego Leona Cupry R (310 KM) oraz obniży moc silnika zwykłej Cupry z 300 do 290 KM.
Nowe Renault Megane R.S. w standardowej odmianie ma silnik 1,8 turbo o mocy 280 KM i momencie obrotowym 390 Nm, natomiast topowa wersja Trophy odda kierowcy 300 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Na uwagę zasługuje szczególnie ta druga wartość – rekordowa w gronie aut przednionapędowych. Nawet potężna Honda Civic Type R, której silnik generuje 320 KM mocy, ma do przeniesienia na asfalt 400 Nm momentu obrotowego.
Dokładnie tyle trafi na przednią oś Megane Trophy z manualną skrzynią biegów. Tylko automat EDC będzie przenosił 420 Nm.
Tak dobre parametry przy zachowaniu najnowszych norm emisji spalin osiągnięto m.in. dzięki filtrowi cząstek stałych. Są też nowe rozwiązania w układzie wydechowym, takie jak zawór regulacji natężenia dźwięku, a także w turbosprężarce typu twin scroll, wyposażonej w ceramiczne łożyska kulowe.
Wersja Trophy oczywiście została wyposażona w opcjonalny dla zwykłego R.S. pakiet Cup, na który składa się samoblokujący mechanizm różnicowy Torsena oraz dwumateriałowe tarcze hamulcowe i lżejsze obręcze kół. Trophy ma jednak amortyzatory sztywniejsze o 25 proc., 30 proc. sztywniejsze sprężyny i 10 proc. twardsze stabilizatory.
Otrzyma także specjalnie przygotowane ogumienie Bridgestone Potenza S001 z bieżnikiem niemal torowym w rozmiarze 235/35 R19. Od 2019 roku dostępne będą także inne obręcze kół, lżejsze o 0,2 kg z ogumieniem Bridgestone Potenza S007. Na liście dodatków są także sportowe fotele Recaro nowej generacji, pokryte alcantarą i zamontowane o 2 cm niżej.
- Od ubiegłego roku biorę udział w procesie rozwoju Megane R.S. Bardzo się cieszę, że w ofercie tego modelu pojawi się jeszcze bardziej sportowa wersja! Każda z nowości wprowadzonych w Renault Megane R.S. Trophy potęguje sportowy charakter tego samochodu. To ważne, by mieć większą moc, lepszą przyczepność dzięki oponom i mocniejsze hamulce o wyższej wytrzymałości. Bardzo cenię sobie również nowe siedzenia, które doskonale trzymają ciało, a jest to bardzo ważne podczas sportowej jazdy.
- powiedział Nico Hülkenberg, kierowca Renault Sport Formula One Team i ambasador Renault Sport.
Renault zaprezentowało co prawda bardzo mocnego hot hatcha z przednim napędem, ale mam wrażenie, że nie tylko ja oczekiwałem od odmiany Trophy bardziej radykalnego charakteru. Poprzednia generacja oznaczona jako 275 Trophy-R była absolutnie bezkompromisowa, pozbawiona tylnej kanapy, wyposażona w rozpórkę tylnego zawieszenia, pasy sportowe i kubełkowe fotele. Obecna to po prostu mocniejsza odmiana zwykłego R.S. No chyba że doczekamy się jeszcze Trophy-R.