Mercedes zapłaci za zezłomowanie starego auta

Nabywcy, którzy do końca 2017 r. zdecydują się na zakup wybranego nowego modelu Mercedesa lub smarta, zostawiając w rozliczeniu lub oddając na złom starszy samochód, otrzymają sporą premię.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL
Tomasz Budzik

Niemieccy producenci samochodów, którzy są ostatnio na cenzurowanym za sprawą wykrycia nieprawidłowości związanych z emisją szkodliwych substancji przez niektóre modele, postanowili powalczyć o swoje dobre imię. Mercedes wprowadza w Polsce program dopłat do nowych samochodów skierowany do tych, którzy zechcą pozbyć się starego auta. Skąd taki pomysł?

Starsze silniki Diesla stosowane w samochodach to jedno z poważnych źródeł zanieczyszczeń powietrza w miastach, w tym groźnych dla zdrowia tlenków azotu. Spełnienie przez producentów norm emisji od Euro 1 do Euro 4, obowiązujących na terenie Unii Europejskiej w latach 1992-2009, nie wymagało stosowania filtra cząstek stałych (DPF). Jest on odpowiedzialny za oczyszczanie spalin z wyjątkowo szkodliwych dla zdrowia cząstek sadzy. Mercedes chce więc poprawić swój wizerunek, oferując w Polsce, i w innych krajach Europy, zniżkę na zakup nowego, bardziej przyjaznego środowisku samochodu.

Oferta przewiduje premię za wymianę używanego auta z jednostką wysokoprężną lub benzynową (normy od Euro 1 do Euro 4) na wybrany nowy model Mercedesa lub smarta z napędem elektrycznym. Za zakup Mercedesa z silnikiem Diesla spełniającym normę Euro 6 lub z napędem hybrydowym plug-in przysługuje premia w wysokości 9000 zł netto, a za zakup smarta electric drive - 5000 zł netto.

Warunkiem skorzystania z oferty jest pozostawienie w rozliczeniu używanego samochodu osobowego spełniającego normę emisji Euro 4 bądź zezłomowanie używanego samochodu osobowego spełniającego normę Euro 3 lub starszą. Premia przysługuje za pozostawienie lub zezłomowanie auta dowolnej marki – pod warunkiem, że jest zarejestrowane na nazwisko obecnego właściciela lub firmę przez co najmniej 6 miesięcy (licząc do 18 sierpnia

2017 r.). Oferta trwa do końca 2017.

Po aferze Volkswagena niemieccy producenci samochodów chcą przedstawić się jako firmy dbające o środowisko. Na początku sierpnia przedstawiciele marek Volkswagen, BMW, Mercedes i Opel oświadczyli, że firmy te z własnej inicjatywy przeprowadzą modyfikacje w 2,5 miliona jeżdżących już samochodów z silnikami Diesla spełniającymi normy Euro 5 i Euro 6. Zmiana oprogramowania sterującego pracą silnika pozwoli w tym przypadku na obniżenie poziomu emisji tlenków azotu o 25-30 proc.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km