Mercedes-AMG GT 4‑door Coupe przeszedł mały lifting. Nie wszystkie zmiany widać od razu
Mercedes lubi stopniować i dodawać podniosłości każdej wprowadzanej nowości. Udowodnił to, przeprowadzając drobny lifting Mercedesa-AMG GT 4-door Coupe, ale tylko wersji z silnikiem V8.
15.03.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:56
Najpierw mały lifting wersji 6-cylindrowych, potem debiut najmocniejszego mercedesa w historii — GT 63 S E Performance — a dopiero odświeżenie, teraz już pośrednich, wersji z widlastą "ósemką". Taki program zaplanował Mercedes dla swojego topowego czterodrzwiowego coupe.
Jeśli liczyliście na duże zmiany, będziecie zawiedzeni. Mercedes poprawił w GT 63 4Matic+ i GT 63 S 4Matic+ jedynie detale. Jedną z nowości jest przedni zderzak, który ma nowe wloty powietrza i inaczej poprowadzone kanały chłodzące. Oprócz tego Niemcy rozszerzyli paletę barw i elementów wykończeniowych. Klienci mogą teraz wybierać spośród 12 kolorów.
Oprócz tego przygotowano także dwie edycje specjalne w ramach możliwego do dokupienia pakietu. Znakiem rozpoznawczym pierwszego jest wściekłozielony lakier green hell magno, który kontrastuje z licznymi czarnymi elementami wykończeniowymi i, także ciemnymi, 21-calowymi felgami. Opcjonalnie poszczególne elementy aerodynamiczne mogą być wykonane z włókna węglowego.
W środku z kolei dostaniemy dwukolorową, skórzaną tapicerkę z żółtymi przeszyciami, podświetlane pod kolor nadwozia listwy w progach, a całość wieńczy rzecz jasna odpowiednia tabliczka informująca o "wyjątkowości" modelu.
Drugi pakiet opiera się o nieco spokojniejszy i szlachetniejszy lakier rubellitrot, któremu towarzyszy chromowane wykończenie detali zewnętrznych oraz srebrne, 21-calowe felgi. W środku tapicerka skórzana również występuje w dwóch odcieniach, ale już bez kolorowego przeszycia.
Ostatnią zmianą, jaką przewidział Mercedes-AMG, jest dostrojenie zawieszenia. AMG Ride Control+, który występuje już w standardzie, ma zapewnić jeszcze większą rozpiętość między komfortowym a sportowym ustawieniem. Dzięki temu zapewni więcej emocji podczas wyczynowej jazdy i więcej spokoju przy dalszych podróżach.
Nic nie zmieniło się za to w kwestii napędu. Pod przednią maską wciąż pracuje czerolitrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy 585 lub 639 KM i momencie kolejno 800 lub 900 Nm. Mercedes-AMG GT Coupe 63 4Matic+ i 63 S 4Matic+ po liftingu będą dostępne w sprzedaży od kwietnia 2022 r.