Mercedes-AMG GT 4‑door Coupe przeszedł mały lifting. Nie wszystkie zmiany widać od razu
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes lubi stopniować i dodawać podniosłości każdej wprowadzanej nowości. Udowodnił to, przeprowadzając drobny lifting Mercedesa-AMG GT 4-door Coupe, ale tylko wersji z silnikiem V8.
Najpierw mały lifting wersji 6-cylindrowych, potem debiut najmocniejszego mercedesa w historii — GT 63 S E Performance — a dopiero odświeżenie, teraz już pośrednich, wersji z widlastą "ósemką". Taki program zaplanował Mercedes dla swojego topowego czterodrzwiowego coupe.
Jeśli liczyliście na duże zmiany, będziecie zawiedzeni. Mercedes poprawił w GT 63 4Matic+ i GT 63 S 4Matic+ jedynie detale. Jedną z nowości jest przedni zderzak, który ma nowe wloty powietrza i inaczej poprowadzone kanały chłodzące. Oprócz tego Niemcy rozszerzyli paletę barw i elementów wykończeniowych. Klienci mogą teraz wybierać spośród 12 kolorów.
Oprócz tego przygotowano także dwie edycje specjalne w ramach możliwego do dokupienia pakietu. Znakiem rozpoznawczym pierwszego jest wściekłozielony lakier green hell magno, który kontrastuje z licznymi czarnymi elementami wykończeniowymi i, także ciemnymi, 21-calowymi felgami. Opcjonalnie poszczególne elementy aerodynamiczne mogą być wykonane z włókna węglowego.
W środku z kolei dostaniemy dwukolorową, skórzaną tapicerkę z żółtymi przeszyciami, podświetlane pod kolor nadwozia listwy w progach, a całość wieńczy rzecz jasna odpowiednia tabliczka informująca o "wyjątkowości" modelu.
Drugi pakiet opiera się o nieco spokojniejszy i szlachetniejszy lakier rubellitrot, któremu towarzyszy chromowane wykończenie detali zewnętrznych oraz srebrne, 21-calowe felgi. W środku tapicerka skórzana również występuje w dwóch odcieniach, ale już bez kolorowego przeszycia.
Ostatnią zmianą, jaką przewidział Mercedes-AMG, jest dostrojenie zawieszenia. AMG Ride Control+, który występuje już w standardzie, ma zapewnić jeszcze większą rozpiętość między komfortowym a sportowym ustawieniem. Dzięki temu zapewni więcej emocji podczas wyczynowej jazdy i więcej spokoju przy dalszych podróżach.
Nic nie zmieniło się za to w kwestii napędu. Pod przednią maską wciąż pracuje czerolitrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy 585 lub 639 KM i momencie kolejno 800 lub 900 Nm. Mercedes-AMG GT Coupe 63 4Matic+ i 63 S 4Matic+ po liftingu będą dostępne w sprzedaży od kwietnia 2022 r.