Mercedes-AMG C 63 Coupé (2015) oficjalnie przedstawiony

Mercedes-AMG C 63 Coupé (2015) oficjalnie przedstawiony
Mariusz Zmysłowski

20.08.2015 10:11, aktual.: 02.10.2022 09:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niedługo po prezentacji standardowej wersji coupé Mercedes zaprezentował odmianę AMG swojego sportowego modelu.

Do gamy Klasy C dołączył mocny i sportowo wyglądający wóz w nadwoziu coupé. Zgodnie z przewidywaniami pod maską pracuje 4-litrowy doładowany silnik V8. Pod znakiem zapytania stała jedynie moc tego auta. Nie było pewne, czy Mercedes zdecyduje się na wykorzystanie tych samych wariantów, co w przypadku sedana, czy coupé dostanie niewielki, dodatkowy zastrzyk mocy. Teraz już wiadomo, że pod maską nowości będą pracować identyczne jednostki. Mają one generować standardowo 476 KM i 650 Nm, a w odmianie C 63 S 510 KM i 700 Nm.

Obraz

Mercedes-AMG prawdopodobnie nie zdecydował się na podbicie mocy, bo nawet z tymi parametrami wersja coupé jest szybsza niż sedan. Do 100 km/h nowa maszyna rozpędza się o 0,1 s szybciej, czyli odpowiednio w 4 i 3,9 s. Prędkości maksymalne wszystkich Klas C AMG są ograniczone elektronicznie do 250 km/h. Istnieje możliwość podbicia tej wartości do 290 km/h z pomocą pakietu AMG Driver's Package.

W wersji podstawowej Mercedes-AMG C 63 Coupé będzie wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Co ciekawe, mocniejsza wersja S będzie dysponować szperą elektroniczną, ponieważ, jak podaje AMG, gwarantuje ona lepszą czułość i szybszą reakcję.

Obraz

Różnica między wersją podstawową a S jest także w trybach pracy skrzyni biegów. Standardowo kierowca może wybierać między ustawieniami komfortowymi i sportowymi. Odmiana S pozwala także przełączenie na tryb Race. Różnicy nie ma za to w przypadku zastosowania dynamicznego mocowania silnika. System ten jest standardem we wszystkich odmianach Klasy C od AMG.

AMG C 63 Coupé jest według niemieckiego producenta najbardziej sportową wersją Klasy C, jaka kiedykolwiek powstała. Czyżby Mercedes już zapomniał, że jeszcze nie tak dawno temu miał w ofercie cudownie hardkorową odmianę Black Series? Ten potwór dysponował wolnossącym V8, które z 6,2 l pojemności skokowej generowało 517 KM i 620 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h wynosiło tam 4,2 s, czyli wolniej niż w przypadku nowego coupé, jednak dzięki spartańskiemu charakterowi był to bezwzględny, torowy wyjadacz. Miał muskularne nadwozie, brzmiącą jak otwierające się wrota do piekła wolnossącą widlastą ósemkę i miał nieziemsko wulgarny wygląd.

Obraz

Oczywiście nikt nie przeczy, że nowe C 63 Coupé jest świetnym wozem sportowym, bo AMG z pewnością jak zawsze stanęło na wysokości zadania. Trzeba jednak przyznać, że model ten wygląda nieco grzeczniej niż poprzednik, nie tylko w wersji Black Series.

Premiera publiczna nowego AMG będzie miała miejsce 15 września na targach samochodowych we Frankfurcie. Auto trafi na rynek w marcu 2016.

Mercedes-AMG C 63 Coupé (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/33]

[aktualizacja 20 sierpnia]

Mercedes zaprezentował nową odmianę Klasy C również na materiałach wideo. Jak wygląda C 63 w sportowym nadwoziu w akcji?

Introducing the new Mercedes-AMG C 63 Coupé

The new Mercedes-AMG C 63 Coupé Teaser

Źródło artykułu:WP Autokult